Gå til innhold

Sennheiser HD700 headphone amplifier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ASUS har kanskje ikke veldig høy status blant audiofile, men jeg syns ASUS Xonar Essence One er en positiv overraskelse. Jeg har ikke hørt kombinasjonen med HD700, men det skulle fungere. Selv ville jeg nok sett på andre forsterkere/DAC'er også, men ser ingen problemer med å ta ASUS Xonar Essence One med blant kandidatene. Selv om noe er bra, trenger det ikke å bety at det passer med din smak, så test før du kjøper.

Lenke til kommentar

Det er jo en veldig annen klasse, men jeg har ikke hørt Beyerdynamic T70 mer enn noen minutter i butikk (fra ukjent kilde), så jeg har egentlig ikke så mye å komme med.

Skjønner. Lest meg nettopp litt opp mellom closed og open headphones. Og da vil jeg klart ha open i følge det jeg har hørt. Jeg antar du har vært borti Sennheiser HD650? Noen anelse hvor mye dårligere de er i forholde til HD700 :)

Lenke til kommentar

De er ganske forskjellig, hvilken som er best går mye på personlig smak. Jeg liker HD700, men syns fremdeles HD650 gir mye mer for pengene, så det kan være vanskelig å forsvare prisen til HD700.

Skjønner tror Sennheiser HD650 er veien å gå for. 5000kr på headset er kanskje litt mye å når man ikke er ferdig med ungdomskolen en gang... Takk for svar Phileas Fogg! :D

Lenke til kommentar

Skjønner. Snakka nettopp med en venn som har Sennheiser HD 700 og sier jeg må ha noe kraftigere enn Essence One for å gi nok styrte til HD 700. Hva er dine tanker om BayerDynamic T70 + ASUS Essence One? :)

 

Nå er HD700 veldig lettdrevne, noe Sennheiser siktet til når de lagde dem. Så at du trenger mer kraft, ville jeg tatt med en klype salt.

 

Angående selve kjøpet, ville jeg nok som phileas anbefalt å starte med HD650. Da får du veldig mye for pengene, og kan kjøpe dac/amp for de 2.5k du sparer på kjøpet.

Jeg har hatt HD650 selv, og har nå HD700, og helt ærlig, vet jeg ikke om litt over dobbelt pris er verdt det.

Lenke til kommentar

Skjønner. Men de 2,5 tusen sparte sparer jeg nesten heller enn å bruke det på en bedre Dac amp. Ørene mine er ikke de absolut beste så lydutstyr i de aller høyeste klassene er kanskje ikke så mye vits. En skjerm er kanskje bedre da.

 

Tilbake til saken. Tror jeg går for Sennheiser HD650 og ASUS Xonar Essence One. Virker veldig greit og enkelt med ASUS sin Dac amp. brukte Xonar STX i desktopen så noe bedre enn det trenger jeg nok ikke :)

Lenke til kommentar

Hvis du har Xonar Essence STX i PCen så trenger du ikke Essence One, det er så å si den samme bare i en ekstern innkassing. Bruk hodetelefon utgangen på STX, den er laget for å takle hodetelefoner opp till 600 ohm, noe som er sjeldent for slike kort.

 

Og det kortet gir veldig god lyd for pengene. Kjøp heller noe senere hvis du ikke er fornøyd med lyden det gir deg.

Lenke til kommentar

Hvis du har Xonar Essence STX i PCen så trenger du ikke Essence One, det er så å si den samme bare i en ekstern innkassing. Bruk hodetelefon utgangen på STX, den er laget for å takle hodetelefoner opp till 600 ohm, noe som er sjeldent for slike kort.

 

Og det kortet gir veldig god lyd for pengene. Kjøp heller noe senere hvis du ikke er fornøyd med lyden det gir deg.

Har ikke stasjonær lenger.

 

Mitt endelige valg er hd700 + xonar one. Bestilt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...