Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg si til henne?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har en kollega, som jeg har et tett arbeidsforhold til. Jeg gidder ikke si

hvor vi jobber, eller hva vi jobber med, men arbeidssituasjonen våres fører til at vi tilbringer ekstremt mye tid ilag (vi har ikke en vanlig 8-4 jobb!).

Vi har jobbet ilag i over 3 måneder nå, og vi har stort sett hverandre mange

timer hver dag i løpet av disse månedene.

Jobben fører også til at vi tilbringer veldig mye tid om kveldene og nettene ilag. På meg, virker det som om kjemien oss imellom er veldig bra. Kollegaen min vil alltid finne på ting med meg, og vi sammarbeider ekstremt godt for å løse arbeidsoppgavene våres. Hun liker også svært godt å jobbe med meg. Ellers er hun snill mot meg, hyggelig og det virker som om hun er veldig intressert i å få vite ting om meg.

Vi har også veldig god tid på jobb til å prate om alt mulig. Så det blir mange

gode diskusjoner oss i mellom. Sist vi begge hadde fri, var jeg å besøkte henne i byen der hun bor og vi hadde oss en fantastisk uke ilag, med konsert, festival og mye annet.

Problemet mitt, er at jeg begynner å falle for henne, men jeg vet ikke hvordan det er andre veien. Jeg merker det at det er en flørt og en kjemi mellom oss. Men jeg er dritredd for å fucke opp et eller annet, i den grad at hun kanskje ikke vil jobbe mer med meg noe mer el.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse denne situasjonen, da jeg åpenbart begynner å få følelser for henne.

Om noen måneder skal vi reise til Amerika ilag, med et vennepar av henne.

Vi blir altså 4 stykker til sammen på turen. Kollegaen min skulle egentlig ligge på samme rom som veninnen sin, og jeg skulle dere rom med kompisen til veninnen hennes (som jeg ikke kjenner). Men for noen dager siden fåreslo kollegaen min, at vi heller kunne dele rom på turen.

Jeg suger med damer, jeg har ikke vært i et stabilt forhold de siste 6 årene.

Og etter en del utroskap, så er selvtillitten min når det kommer til damer

helt ødelagt. Ellers er jeg er kjekk ung snill mann i mine beste år. Hun er fin, og jeg er fin.

Dette er også første jenten jeg har hatt sjangs til å bli så godt kjent med

som jeg faktisk har blitt, pga at vi tilbringer så mye tid ilag..

Jeg har utrolig lyst å fortelle henne hva jeg føler, men på en annen side er jeg redd for at jeg på en eller annen måte skal fucke opp det gode venneforholdet som vi har nå.

Har vel egentlig tenkt at turen til Amerika kan være en god anledning til å si hva jeg føler... Hun er da tross alt hovedgrunnen til at jeg reiser.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

T Anonym poster: 549de00f784cf3d64f9720724d83967d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke du bare skal brase ut med det. Flørt litt med henne og se hvordan hun responderer. Jeg legger ved et relevant tekstutsnitt.

Gutt og jente har truffet hverandre på en fest... Gutt fikk telefonnummeret til Jente, men han tok ikke initiativ til noe fysisk. Noen dager senere avtaler de å se en film. Jente kommer til Gutt, men setter seg i den andre enden av sofaen. Gutt blir usikker. Hvorfor setter hun seg helt der borte? Han forstår ikke at årsaken er at hun ikke vil virke for ivrig... hun synes hun har vært ivrig nok bare ved å akseptere en invitasjon til å se film hjemme hos ham! Hun er dessuten lært opp til å tro at dersom en gutt er interessert kommer han til å ta initiativet. Gutt gjør imidlertid ingenting, fordi han har begynt å tvile på om Jente er interessert... og dette får Jente til å tvile på om Gutt er interessert. Hun krysser armene og ser litt mutt ut, og Gutt oppfatter dette som bekreftelse på mistankene sine. Stemningen blir klein, begge to føler at de burde ha tatt på hverandre men ingen tør å gjøre noe. Det er en ond sirkel, og årsaken er at Gutt ikke har klart å ta initiativ.

Mange gutter er redde for å bli oppfattet som klåfingrete eller respektløse... og det er i utgangspunktet kjempebra! Men dersom man tar det fysiske litt gradvis, først ved uskyldig kontakt, så ved å bygge opp seriøs fysisk kontakt slik vi beskriver, vil man lett se om hun blir ukomfortabel slik at man kan stoppe.

Vi skal gå igjennom de viktigste formene for seriøs fysisk kontakt i stigende rekkefølge.

o Tilfeldig kroppskontakt

Med tilfeldig kroppskontakt mener vi det å stå eller sitte slik at en del av kroppen din berører en del av kroppen hennes... over tid. Dere kommer begge to til å være fullstendig klare over at det er berøring mellom dere, og det faktum at dere ikke gjør noe for å forandre på dette sender et signal om gjensidig interesse. Signalet er imidlertid ikke sterkere enn at man KAN påstå at man ikke la merke til kontakten, og således befinner begge seg fremdeles på ganske trygg grunn. La kneet ditt ligge inntil hennes når hun sitter ved siden av deg, legg skulderen inntil skulderen hennes mens dere prater. Dersom hun er komfortabel med dette er det et godt tegn. At hun skifter stilling etter en stund så dere ikke lenger er i berøring trenger ikke bety noe - det er tross alt normalt å flytte litt på seg. Og kanskje tenkte hun at du syntes det var ubehagelig at kneet hennes lå inntil ditt? Ikke gi opp ennå, med mindre hun virker ukomfortabel. Prøv å gå videre til håndkontakt (se senere) før du gir deg, gjerne i forbindelse med at du skal vise henne noe.

o Håndkontakt

Håndkontakt er en viktig milepæl... signalet man sender ut begynner å bli ganske tydelig. Det kan dreie seg om å ta hånden hennes og leie henne, selv om dette i mange sammenhenger kan bli litt for "kjærestete." En mindre heavy variant er å by henne albuen mens dere går, denne er viktig å huske på! Å ta hånden og dra henne med for å vise henne noe, gå ut og røyke eller lignende er også mindre seriøst enn leiing for leiingens skyld... rekk frem hånden uten nøling eller usikkerhet, si "Kom, vi stikker ut og røyker!". Fortsett å hold hånden ut noen sekunder selv om hun ikke spretter opp med det første.

Den enkleste måten å oppnå håndkontakt på er rett og slett å ta hånden hennes... dette er noe man bare må tørre å gjøre og se hva som skjer. Nok en gang er det lurt å gjøre dette mens man prater og har blikkkontakt. Dersom hun blir ukomfortabel er det lett å se og dersom hun ikke blir det er det en beskjed om at hun liker deg. Å ta hånden hennes er ofte naturlig mens dere sitter, og kan med fordel gjøres under bordet så venninner og andre ikke ser det. Når det gjelder bygging av seriøs fysisk kontakt er det alltid en fordel å være litt diskret, en del jenter er veldig redde for å virke "lette på tråden"... spesielt foran venninnene sine. Jo mer på tomannshånd man er, jo enklere blir det for henne å gjøre det hun egentlig vil.

o Hånd på benet

Det å legge en hånd på benet hennes, eller å ta hånden hennes og legge den på benet ditt, kan være et alternativ til å holde hender mens dere sitter ved siden av hverandre... men det er absolutt ikke et must å være innom dette steget.

o Holde rundt

Det er slett ikke uvanlig å se en småbrisen kar som leeener seg over mot jenta på stolen ved siden av seg mens fingrene lister seg oppover stolryggen hennes. Det å holde rundt jenta er bra, men det kan bli litt lite elegant å la det være det første skrittet i oppbyggningen av seriøs fysisk kontakt, spesielt dersom man prøver å snike seg til det. Hun merker hva du gjør, og det faktum at du prøver å late som ingenting får det hele til å føles kleint! Det kan være lurt å begynne med kroppskontakt eller håndkontakt før man begynner å holde rundt henne, ihvertfall på byen. På date med film i sofaen kan man imidlertid gå rett fra uskyldig kontakt til å holde rundt.

Husk at det å "holde rundt" ikke nødvendigvis BARE betyr "armen om skulderen"... det kan også kan bety å legge armene om henne når dere står mot hverandre eller å holde rundt livet hennes når du står bak henne! "Armen om skulderen" kan ofte bli litt for "kjærestete", ihvertfall på byen... ofte er kne mot kne, en hånd på benet eller håndkontakt et bedre alternativ dersom man sitter ved siden av hverandre. I sofaen på en date kan det imidlertid fungere bra. Å hekte albuen rundt halsen hennes kan også være et fint alternativ, særlig mens dere går eller er på vei et sted.

o Klining

Endestasjonen i første omgang... når leppene møtes utløses spenningen man har bygget opp i løpet av flørtingen. Begge to kaster kortene og avslører sin interesse i klartekst. Det er som tidligere nevnt i de fleste tilfeller viktig å bygge spenningen gradvis opp før man går for kysset... det sier seg selv at det blir kleint å gå rundt og prate som om man bare var venner hele kvelden, for så å plutselig begynne å kline! Det er stort sett alltid et godt utgangspunkt å hoppe innom ihvertfall håndkontakt før man kommer hit.

Når man så skal gå for kysset finnes det mange måter å gjøre dette på, men generelt sett må man tørre å stå for det man gjør, tørre å bruke litt tid. Mange synes det er litt skummelt og kaster seg derfor ut i det... resultatet blir et overraskende snikangrep som får jenta til å trekke seg unna. Gjør det rolig og sikkert isteden!

Bruk prinsippet om fysisk nærhet før du skal gå for kysset... flytt litt på deg så ansiktet ditt kommer litt nærmere hennes. Fortsett å prate sammen... kast noen lange blikk på leppene hennes mens dere gjør det. Skap en pause i samtalen og se henne inn i øynene... gå for kysset, men gjør det sakte og sikkert. Ikke hopp i det, men tør å stå for det du gjør! I praksis er det bedre å trekke henne mot deg enn at du går enda nærmere henne... dette kan du gjøre ved å holde i hendene eller skuldrene hennes og dra henne sakte mot deg.

Ikke bli for ivrig med kliningen: Prøv å skape et samspill, ikke bare kjør ditt eget løp og stapp tunga inn i munnen hennes. La gjerne leppene gli forsiktig over leppene hennes, og trekk deg ertende unna når hun forsøker å kysse tilbake. Ikke hold på for lenge heller... klining løser som nevnt ut spenningen mellom dere, og det er bedre å gi henne en smakebit og bevare litt spenning enn å løse opp alt med

en gang.

Hentet fra http://www.0330.no/2011/11/slik-blir-du-bedre-til-flrte.html. Anbefaler å lese hele.

Anonym poster: 843e1128cde979bf619a5acfd3bede2e

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...