Toben Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei Finner ikke datamaskinen min i nettverket. Har laget meg en liten fil server som jeg har installert xubuntu på, men sliter med å finne denne datamaskinen på windows maskinen min.. Har prøvd samba, men finner ikke så mye utav det. Ps. Er ny bruker på linux Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Prøv å koble til manuelt ved å skrive \\IP Eventuelt \\ip:port i enten Explorer eller nettleseren din. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Har selv en Samba filserver. Jeg kunne bare koble til en nettverksstasjon i Windows. Bare skrive inn \\ip\mappenavn så koblet den seg på. Lenke til kommentar
Toben Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Har selv en Samba filserver. Jeg kunne bare koble til en nettverksstasjon i Windows. Bare skrive inn \\ip\mappenavn så koblet den seg på. Skal jeg skrive inn i nettleseren f.ks 192.168.0.1/serier ? Har delt en mappe som heter serier. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Skal jeg skrive inn i nettleseren f.ks 192.168.0.1/serier ? Har delt en mappe som heter serier. Jeg skrev det bare i Windows utforsker, slik som alt annet av mapper. \\192.168.0.1\serier\ Lenke til kommentar
Toben Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Klarte og finne serveren på nettverket nå, men når jeg trykker på den så kommer eg ikke inn, pga eg er ikke admin Må jeg gjøre noe i samba for å endre dette ? Noen som vet hvordan ? Lenke til kommentar
Toben Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Fant utav problemet Jeg fjernet først routeren som var mellom serveren og tv pcen, med en switch. Da fant jeg maskinen, men kunne ikke gå innpå serveren. Så motte eg opne opp delt ressurser på samba, dermed kunne jeg åpne denne fra nettverket.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå