Gå til innhold

Canon EOS M, noe å ha?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli litt lei på at kjærringa låner mitt kamera, styre med objektivene osv. Så tenkte jeg først på et lite kompaktkamera av god kvalitet men så leste jeg litt om EOS M, er dette noe å satse på? Er det verdt penga?

Hva er det din kone ønsker, trenger og vil betale for? Hva er det ved EOS-M som gjør at du vurderer det over et godt og lite kompakt-kamera?

Jeg vurderer EOS-M til å først og fremst by på stor sensor, kompabilitet med EF-(S) (via en adapter) og en god/kompakt 22mm. På salg har prisen vært god. Som kamera-nerd er jeg også positiv til at magic lantern finnes for kameraet. På mange andre felter er jeg veldig skeptisk til EOS-M, bl.a. autofokus, søker og total størrelse hvis man ønsker zoom-objektiv.

Det finnes etterhvert noen kompakt-kamera som er verdt å vurdere, bl.a. Fuji x100s og Sony RX100M2. Hvor viktig er størrelse/vekt? Hvor viktig er bildekvalitet? Hvor viktig er ergonomi? Hvor viktig er video? Hvor mye vidvinkel og tele ønsker hun, og hvor lav dybdeskarphet? Hvis du vil ha mye zoom/tele så finnes det sikkert også gode kamera, men det er et segment jeg er totalt uinteressert i (og dermed har jeg ikke noe vettugt å si).

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...