Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermoppløsningen endrer seg etter kjøp av pc

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny pc for noen dager siden.

Pcen har integrert skjermkort. AMD Radeon HD 7540D

Kobler pcen til LED tven min med HDMI

Velger bildeskaleringen som passer best, men etter ca 15 min klikker den over til full zoom slik at bildet blir altfor stort for tven.

Alle drivere er oppdatert.

Hva kommer dette av? Og hva kan jeg gjøre for at pcen skal sluttet å gjøre det? Veldig irriterende å måtte endre skaleringen hvert 15 min.

Kjører Window 8 hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tven står på "skjermtilpasning" men det er bare fordi det er det eneste som passer. 16:9, zoom1 og zoom2 f.eks. blir helt feil.

Gikk gjennom menyen og det er ingen steder hvor jeg kan velge at tven skal stille seg inn automatisk.

Har en samsung 55" LED hvis det helper.

Lenke til kommentar

Har du en PC modus eller gaming modus på TV så hjelper dette kanskje. Optimalt burde du ha et valg som heter "unscaled" på TV en der du velger 4:3, 16:9, zoom etc..

Er det en moderne tv med USB inngang kan det hende du kan oppdatere programvaren på TV en.

Lenke til kommentar

Vil tro at når du bruker 16:9 så får du en svart ramme rundt bildet? Dette skyldes Radeon sin overscan og dette kan endres i Catalyst Control Center. Åpne Catalyst Control Center og velg "My Digital Flatpanels". Her skal du finne noe som heter "Scaling Options". Sett TVen til 16:9 og juster Overscan slideren til det passer bildet.

ZKd0B.png

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Kan også nevne at windows 8 har mange fantastiske finesser som gjør hverdagen din om til et mareritt.

Etter at jeg kjøpte en tablet som jeg koblet opp mot windows-kontoen min prøvde denne å ta over den stasjonære som også er logget inn på samme konto. Bakrgrunn, oppløsning og alt annet ble endret fordi det som standard er huket av for "synkroniser innstillinger" i kontoinnstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...