Strekene Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Jeg vet hvordan man regner bremselengde, men det jeg ikke skjønner er hvordan man regner det ut når man allerede har en fart og bremselengde og skal finne ut bremselengden på det samme føret? Du kjører i en fart på 20 km/t og får en bremselengde på 6 meter. Hva vil bremselengden bli på det samme føret om du øker farten til 60 km/t? Endret 4. august 2013 av gsgdsgg Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 54 meter. Hvordan kom du frem til det? 1 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Man går ut i fra den enkle regelen om at en dobling i fart firedobler bremslengden. EDIT Dette svarer til Endret 4. august 2013 av MacMagnus Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 6 Ganger 4 = 24, men hvordan kom du frem til det andre? kan du forklare litt enklere siden jeg ikke er så god i matte 1 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) 6 Ganger 4 = 24, men hvordan kom du frem til det andre? kan du forklare litt enklere siden jeg ikke er så god i matte Den regelen man bruker tilsier at man øker bremselengden med kvadratet av økningen i fart. For eksempel, hvis farten øker med 2, så øker bremslengden med . En fartsøkning på 1.3 øker bremslengden med . For å komme til 60 km fra 20 så må du jo gange med 3. Da øker bremselengden med . Det er jo det samme som . Endret 4. august 2013 av MacMagnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå