Haze2003 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Hei, Re-install (fresh) av Windows 7 igår. Alt gikk fint, la inn alle programmer igjen.... Så alt skulle være som normalt igjen.... men... NEI! Nå får jeg ikke tilgang til bildene og word/exel dokumentene mine. Ingen tilgang står det. Men, administrator & Jan-PC (meg) står det full tilgang på. Tips?? Endret 4. august 2013 av Haze2003 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Prøv og skru av UAC.(Brukerkontokontrollen inne på Brukerseksjonen i kontrollpanel.) Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Google "take ownership" gjorde det med de mappene jeg ikke fikk tilgang til etter reinstallasjon. Jeg brukte den som la til en take ownership på context menyen. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Google "take ownership" gjorde det med de mappene jeg ikke fikk tilgang til etter reinstallasjon. Jeg brukte den som la til en take ownership på context menyen. Prøvde owner ship på hele C disken, men det hjalp ikke Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/16b604f7-75fe-41e0-81cd-303b43ed32a5/cannot-access-folders-and-files-even-with-administrator-rights Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Det vanligste er, som flere har vært inne på, at eierskap på filene er feil. En annen mulighet er at du har kryptert mappene/filene. I Windows kan man kryptere filer/mapper ved å høyreklikke, velge Egenskaper, Avansert og hake av for krypter. Da krypteres filene/mappene (og skifter farge til grønt) og det lages en krypteringsnøkkel knyttet til brukerkontoen din. Du kan da bruke filene på normal måte så lenge du er logget på som deg. Logger du på som en annen, eller installerer Windows på nytt, er krypteringsnøkkelen borte, og du får ikke åpnet filene. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Det vanligste er, som flere har vært inne på, at eierskap på filene er feil. En annen mulighet er at du har kryptert mappene/filene. I Windows kan man kryptere filer/mapper ved å høyreklikke, velge Egenskaper, Avansert og hake av for krypter. Da krypteres filene/mappene (og skifter farge til grønt) og det lages en krypteringsnøkkel knyttet til brukerkontoen din. Du kan da bruke filene på normal måte så lenge du er logget på som deg. Logger du på som en annen, eller installerer Windows på nytt, er krypteringsnøkkelen borte, og du får ikke åpnet filene. Ok. skal ikke ha "tuklet" med filene eller no. Ivertfall ikke med vilje.. Eneste jeg har gjort er kjørt backup til WD My Passport disk... med WD backup program. Mulig den kan ha kryptert på noen måte...? EDIT : Formaterte og innstalerte win7 på nytt. Virker som det skal nå! Endret 12. august 2013 av Haze2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå