neeeeii Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei! På hytta så har vi ikke TV så har tenkt til å ta med dekoderen, men det er ingen parabol antenne der, bare en sånn "vanlig". Vil det fungere eller må jeg kjøpe en parabol antenne? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Du vil isåfall ikke få kanalene du abonnerer på via parabolabonnementet ditt, men noen dekodere støtter også DVB-T som er det du kan ta imot med en vanlig antenne. Du vil da kun få inn NRK1, NRK2 og NRK3/Super hvis du har dette på dekoderen din. Du kan enkelt sjekke det ved å se etter en annen inngang bak som er merket med DVB-T eller liknende (den har vanligvis ikke skrukobling slik du har på parabolen). Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei! På hytta så har vi ikke TV så har tenkt til å ta med dekoderen Hvis du ikke har TV på hytta, så hjelper det ikke bare med dekoder.... Burde ta med TVen også. 1 Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Så jeg vil ikke få sett på TV2 eller Viasat 4? Edit: Må man egentlig ha en dekoder for å se på NRK? Endret 4. august 2013 av neeeeii Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Edit: Må man egentlig ha en dekoder for å se på NRK? Etter at det analoge bakkenettet ble lagt ned til fordel for det digitale bakkenettet så må du ha dekoder ja (selv for å se NRK sine kanaler), men mange flatskjermer blir idag solgt med integrert DVB-T dekoder.. Endret 4. august 2013 av Gjest Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Hjemme har jeg en flatskjerm med sånn conax greie men har ikke conax kort.. trenger jeg bare å koble til en antenne for å se da? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hjemme har jeg en flatskjerm med sånn conax greie men har ikke conax kort.. trenger jeg bare å koble til en antenne for å se da? Hvis tv'en ikke er så mange år gammel har den nok DVB-T dekoder som gjør at du da vil få NRK1, NRK2 og NRK3 via en vanlig antenne. Ønsker du flere kanaer må dette abonneres på.Du har sikkert muligheten for en rom2-løsning på hytta hvis du ønsker det. Hvis du gir info om hva slags abonnement du har hjemme og hvilke kanaler du ønsker på hytta, så er det enklere å forklare hva du evt. trenger å kjøpe/abonnere på. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Dekoderen er en Strong srt8700. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Noen som vet om Strong srt8700 har sånn DVB-T? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Noen som vet om Strong srt8700 har sånn DVB-T? Nei, den er nok altfor gammel til å ha det, desverre. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Nei, den er nok altfor gammel til å ha det, desverre. Takk for svar! Ok, er det vanskelig å sette opp en sånn "ufo" antenne da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå