Gå til innhold

lage pcb brett!


Anbefalte innlegg

okay takk :) skal sjekke hva jeg burke ;) men er OSH park dyre? vil helst gjøre det hjemme for å kunne det.. hvilken papis og pringer må jeg bruke for at det skal fungere?

For de så jeg lagde så betalte jeg 19,50$, og da får du 3 eksemplarer

Frakten var gratis :)

Endret av djmathisen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Du planlegger å lage et nytt hovedkort til laptopen din?

En spøk? :rofl:

Jeg anser meg som spinn gærn når det kommer til sånt, og selv ikke jeg ville drømt om å lage et hovedkort, spesielt med kompetansen man har når man er på det nivået at man anser dette som gode tips. :ph34r:

Jeg hadde fått bakoversveis hvis man hadde klart å lage dette selv, på under 3 år. Du hadde nok også fått ansettelse på dagen hos de større aktørere om man klarte å reengineere hovedkortet til f.eks Asus av deg selv.

 

Hvis du ønsker å ha en laptop du kan oppgradere, hvorfor ikke kjøpe seg en som lar seg oppgradere?

Selvsagt, det vil jo bare gjelde noen par år, før de kommer ut med ny platform, og du ikke kan oppgradere CPUen. Skjermkort og minne er nok lettere sånnsett å oppgradere, men du bør jo da kjøpe det beste av det beste, og påse at kjøleløsningen på nye kort vil passe/ være dimensjonert for varmeutviklingen.

 

Meeeen, om du virkelig vil ha noe som er lett å oppgradere og som holder lengre enn 3 år, så heter de maskinene "stasjonær PC". Det er med god grunn til at mange holder seg til disse.

De kan lages svært små om man trenger, og så kan du ha en laptop når du er på skolen/ikke trenger ytelsen.

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

En spøk? :rofl:

Jeg anser meg som spinn gærn når det kommer til sånt, og selv ikke jeg ville drømt om å lage et hovedkort, spesielt med kompetansen man har når man er på det nivået at man anser dette som gode tips. :ph34r:

Jeg hadde fått bakoversveis hvis man hadde klart å lage dette selv, på under 3 år. Du hadde nok også fått ansettelse på dagen hos de større aktørere om man klarte å reengineere hovedkortet til f.eks Asus av deg selv.

 

Hvis du ønsker å ha en laptop du kan oppgradere, hvorfor ikke kjøpe seg en som lar seg oppgradere?

Selvsagt, det vil jo bare gjelde noen par år, før de kommer ut med ny platform, og du ikke kan oppgradere CPUen. Skjermkort og minne er nok lettere sånnsett å oppgradere, men du bør jo da kjøpe det beste av det beste, og påse at kjøleløsningen på nye kort vil passe/ være dimensjonert for varmeutviklingen.

 

Meeeen, om du virkelig vil ha noe som er lett å oppgradere og som holder lengre enn 3 år, så heter de maskinene "stasjonær PC". Det er med god grunn til at mange holder seg til disse.

De kan lages svært små om man trenger, og så kan du ha en laptop når du er på skolen/ikke trenger ytelsen.

 

 

Meget godt sagt av deg. Sant at det er vanskelig å designe en hovedkort. Jeg trenger spesifikasjoner til alt, så går det nok.

Lenke til kommentar

Ville heller ikke prøvd å laget et hovedkort te data... såg faktisl litt på det men ette litt søking p nettet fant eg temmelig fort ut at d såg litt for vanskelig for meg... (klarte faltisk å innse d skjøl :O ) men stasjonær pc er noe du heller burde vurdere;-) lett å oppgradere og du trenger ikke å hå et big tower som eg he hvis du ikke vil og finnes ubeskrivelig mange kule karbinett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...