lysbryter Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) I dag har jeg fibertilkobling rett fra veggen, koblet til en TP-LINK N750 dual router, som igjen er koblet til stasjonær PC via kabel og deler trådløst i leiligheten. Min Panasonic Viera er koblet til PC-en via wifi bl.a. for bruk av Mezzmo mediaserver. Når jeg straks skal flytte, kommer jeg til å ha trådløst nett via Getbox II (også dual band). PC-en vil stå i en annen etasje og må få nettilgang og kobles til TV via wifi. Spørsmålet er: Kan jeg bruke routeren min til å motta trådløst nett fra Get-boksen, og samtidig dele innhold fra PC-en med TV-en? Er det noe spesielt jeg må tenke på i forhold til det oppsettet jeg har i dag? Eller må jeg gå til anskaffelse av en USB-adaptor (f.eks. denne)? Endret 4. august 2013 av lysbryter Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 TL-WDR4300 støtter WDS-bridge. Litt usikker på om man kan koble denne funksjonen mot Getboxen, men uansett så støttes den også av f.eks DD-WRT, hvor man kan sette den opp som klient eller repeater. Det vil gi deg det du behøver. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 TL-WDR4300 støtter WDS-bridge. Litt usikker på om man kan koble denne funksjonen mot Getboxen, men uansett så støttes den også av f.eks DD-WRT, hvor man kan sette den opp som klient eller repeater. Det vil gi deg det du behøver. Har du lenke til en guide/ressurs som kan fortelle meg mer om hvordan jeg skal sette opp nettverket til mitt nye formål? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Med dd-wrt-firmware kan du bruke denne guiden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Jeg tror jeg heller bare kjøper en enkel USB-adapter til den stasjonære PC-en. Siden TV-en allerede er tilkoblet Get-boksen og fungerer bra, burde det vel være uproblematisk å sette opp Mezzmo-programvaren om jeg får en adapter på plass. Noen anbefalinger, eller vil det meste fungere bra? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Den Asusen du linket til skal være bra på rekkevidde og hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå