Gå til innhold

Skjermkort bøyer seg pga. sin egen vekt - løsninger?

OF5

Anbefalte innlegg

Ja, fant nå ut at skjermkortet bøyer seg litt nedover grunnet sin egen vekt. Er det noen som har noen løsninger? Går det an å for eksempel putte noe under som støtter, eller knyte det fast med hyssing et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De PCB-ene tåler mye, og den kjøleren ser heller ikke spesielt tung ut, bare dårlig oppstivet.

Ser heller for meg at kjøleren mister kontakt med GPUen om man fortsetter å bøye kortet, før selve kortet brekker i to. Og mister kjøleren kontakt så øker tempen, og PCen skrur seg av.

Men det er jo også et tegn på at du ikke bør gi gravitasjonen hjelp med å bøye kortet. SOm f.eks å miste PCen i bakken eller sette den alt for raskt ned, frakt osv..

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Strips fra strømkontakten til 24 pin kontakten, eller strips fra strømkontakten til et hull der harddiskplassene er.

Stripset selv et gammelt 6990kort fast sammen med en annen kabel over skjermkortet for avlastning. Men som det sies her så er det ikkje farlig om det er litt bøyd.

Lenke til kommentar

Før ledningene (6+8pins) igjennom det øverste hullet og ned er den enkleste løsningen.

Om du ønsker mer støtte kan du tre en strips imellom noen av 24pins ledningene og rundt 6+8pins strøm på skjermkort.

Uansett så tåler dette å stå slik. Bare sørg for at skruen er festet og at plastlåsen inntil hovedkortet er i lås.

Eneste du må passe på et at kabinettet ligger flatt, istedet for at det står under transport så skjermkort ikke får brå påkjenninger under frakt.

Lenke til kommentar

Før ledningene (6+8pins) igjennom det øverste hullet og ned er den enkleste løsningen.

Ledningene er ikke lange tok. Tro meg - jeg har prøvd, men takk for tipset :)

Takk for tipsene til alle dere andre også. Har sett litt på den powerjacken, men er ikke så lysten på å punge ut for den. Tror jeg skal prøve å stabilisere det med en strips eller noe lignende, som er den absolutt rimeligste løsningen.

Jeg vet at det ikke gjør noe at kortet bøyer seg sånn, men jeg takler det bare ikke. Blir rett og slett ukomfortabel ved å tenke på det. Ikke spør hvorfor. :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du ønsker ikke å legge vekten i en kabel som kan trekkes ut på den måten. Fest ståltråden i kabinettet du. ;) Er alltids noen enkle festepunkter, vifteperforeringer osv.. man kan bruke.

Ellers KAN du sikkert feste ståltråden i kjøleren(kobberørene), men det er ikke anbefalt det heller. for da blir det veldig ujevnt press på kjøleren som skaper dårligere kontakt til GPUen. Selv om det nok sikkert fungerer greit først.

Selve strømkontaktene på skjermkortet kan jo gjerne brukes, da disse sitter skikkelig godt fast, og loddet i kretstkortet.

Lenke til kommentar

Stjeler bildet litt lengre oppe.

post-312604-0-30970700-1377105279_thumb.jpg

Den hvite rundingen skal forestille ståltråden slik jeg planlagte å feste den. Vil den gule løsningen være bedre?

Hvis jeg fester tråden bak strømkontaktene slik at det ikke er mulig for tråden å skli av, vil dette kunne føre til problemer i og med at den kommer borti undersiden av skjermkortet?

Endret av gutt16abc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...