Gå til innhold

ASUS XONAR Essence ONE


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bytta nylig fra desktop til laptop. Men det er noe som plager meg ekstremt og det er at jeg måtte gå ifra ASUS XONAR Essence STX på desktopen. Jeg vurderer da One, men den virker veldig dyr. Er det noen som har erfaring med dette lydkortet? Noen som vet om et bedre til samme eller lavere pris? :)

 

Takk for svar!

- Isac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en DAC med balansert utgang og separat hodetelefonforsterker er ikke dette spesielt dyrt. Hvis du derimot ikke har behov for en balansert utgang, men bare skal bruke den til hodetelefoner kan en separat analog hodetelefonforsterker være veien å gå. Problemet med å høre på lyd direkte fra utgangen på en Laptop er at den innebygde forsterkeren ikke har evne til å levere særlig mye lyd uten å bli overbelastet. Ved å bruke en separat analog forsterker unngår du dette. Disse kan du få i alle prisklasser. Selv bruker jeg STX-kortet hjemme, men til telefon og Laptop bruker jeg analog forsterker, The Shadow fra Ray Stuart. Denne er på størrelse med en fystikkeske og lydmessig på høyde med STX-kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...