Gå til innhold

[Løst] Asus eller Samsung

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, er kanskje litt skeptisk til samsung då eg ikkje har våre borti pc produkta deira før. Kva meinar du er bedre med samsungen kontra asus.

Haswell, forstår eg kan vente meg litt bedre batteritid, men når det tyngst eg skal køyre er muligens ein film i ny og ne, er der då andre grunnar for å velge haswell?

takk :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Asusen. Den har bedre grafikk, men dårlig harddisk. Men man kan btte harddisk til SSD ganske lett (kommer litt an på pc-design) så det kan du gjøre etter du har kjøpt den.

I tillegg kan du oppgradere RAM på Asusen til max 10 GB, det kan du ikke på Samsungen, i tillegg er RAMen loddet fast.

Asusen har også bedre prosessor og teoretisk bedre batteritid.

Tror Samsung tar mest for SSDen og for designet. Samsung-pcen ser mye finere ut enn Asusen. I tillegg er Samsungen litt lettere, som kan være greit mtp skole, men det er ikke så stor forskjell at du kommer til å merke stort.

I dette tilfellet ville jeg gått for Asusen.

Jeg ville forresten funnet en brukt en hvis du bare skal bruke den til skolearbeid. Men det får jo du bestemme selv :)

(skrevet fra en Samsung-pc i en høyere prisklasse)

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Ok, er kanskje litt skeptisk til samsung då eg ikkje har våre borti pc produkta deira før. Kva meinar du er bedre med samsungen kontra asus.

Haswell, forstår eg kan vente meg litt bedre batteritid, men når det tyngst eg skal køyre er muligens ein film i ny og ne, er der då andre grunnar for å velge haswell?

takk :)

Bedre batterilevetid, tynnere, mye lettere og SSD. De nye Haswell maskinene vil få mye bedre batterilevetid, og rundt 5% bedre ytelse. Dog vil nok prisen bli høyere.

Lenke til kommentar

Ok, høgre pris er ikkje eit tema. Bytte til ein ssd på asusen er kanskje eit godt alternativ. 300 g er ein viss forskjell, men trur ho blir nøgd med 1.5 kg og, har ein på 3 kg no. Byggekvalitet går før design. Trur eg må finne meg nokon som har asus så eg får sett på dei, samsungen kan eg få sett på elkjøp.

Lenke til kommentar

Morsomt å se at noen andre har akkurat samme samme tanker på pc som meg :)

Pcene er ganske så like, men etter mye om og men så bestemte jeg meg for å ta Asusen. (har bare bestistilt den da, så jeg kan ikke si så mye om egne erfaringer)

Ting som taler FOR Asusen:

** 6 gb RAM, og kan i ettertid oppgraderes til 10 gb (koster under 500 kr http://www.prisjakt....hp?l=s135457715). Samsung har 4 gb, ikke mulig å øke.

** Raskere prossesor, dessuten er det i7 vs i5 på Samsung

** Dedikert grafikkort

** Lavere pris

* Selv om at begge har lik oppgitt batteritid, har Asusen flere batterikjerner (teoretisk lengre batteritid)

* Asus: 3 x USB 3.0, Samsung: 1 USB 2.0 + 1 USB 3.0

FOR Samsungen:

** Lavere vekt

** God SSD-løsning

* Design?

Noen mener at Samsungen ser bedre, men jeg mener at bare er smak og behag. De 300 grammene ekstra som Asusen veier skal nok være overlevbart. Selv om at Samsungen har en ren SSD, har Asusen en 32+500 SSD/HDD-hybrid-øsning som kan byttest ut. Vurderer å gjøre det en gang i fremtiden, når prisene på den større SSDene har falt litt.

Langt innlegg, men dette var den fulle analysen jeg gjorde da jeg valgte pc i alle fall :p

Endret av pederlh
Lenke til kommentar

* Design?

Asusen er egentlig ikke så fin, i tillegg har den veldig mye fra Apple (noe jeg egentlig ikke bryr meg om, men kanskje andre gjør?). Ser ut som en billig-kopi av MacBook Air. Så på pcen i går, onkelen min har den.

Samsung sitt design har jeg sett flere ganger i butikk. Den har et utrolig stilig design, og den er en skikkelig lettvekter.

(Hvilken pc har du nå, forresten?)

Lenke til kommentar

Asusen er egentlig ikke så fin, i tillegg har den veldig mye fra Apple (noe jeg egentlig ikke bryr meg om, men kanskje andre gjør?). Ser ut som en billig-kopi av MacBook Air. Så på pcen i går, onkelen min har den.

Samsung sitt design har jeg sett flere ganger i butikk. Den har et utrolig stilig design, og den er en skikkelig lettvekter.

(Hvilken pc har du nå, forresten?)

Personlig synest jeg Asusen ser ganske så sexy ut, uten at den ligner for mye på Macbook Air.

(Glemte å nevne det i sted, men Asusen er ikke unibody. For meg hadde det ikke noe å si.)

Btw, akkurat nå er jeg den ikke-så-veldig stolte eieren av denne dritten her: http://www.prisjakt....t.php?e=1868126 Eneste forskjellen er at min pc er enda verre, med 2 gb ram. Kommer jeg borti iTunes-snarveien på oppgavelinja lagger pcen som f***. Skal bli godt å få seg ny pc :w00t:

Tror Samsung tar mest for SSDen og for designet.

Helt enig her :)

Endret av pederlh
Lenke til kommentar

Det må være andre grunner til at itunes lagger, den pcen er bedre en de jeg har brukt frem til 5. juli i år :p

Haha, den er ikke ille da. Har et skikkelig elsk/hat forhold til Lenovoen, alt ettersom hvordan den oppfører seg. Litt ustabil og seig kan den være, men bare når innleveringsfristen for diverse skoleprosjekt er dagen etter :D

Med forbehold om at tråden sporer helt av og blir en kafe/koseprat-tråd, hvilken pc hadde du/kjøpte du deg? :)

Endret av pederlh
Lenke til kommentar

Haha, den er ikke ille da. Har et skikkelig elsk/hat forhold til Lenovoen, alt ettersom hvordan den oppfører seg. Litt ustabil og seig kan den være, men bare når innleveringsfristen for diverse skoleprosjekt er dagen etter :D

Med forbehold om at tråden sporer helt av og blir en kafe/koseprat-tråd, hvilken pc hadde du/kjøpte du deg? :)

Haha, har hatt samme problemet, jeg og :D

Har nylig kjøpt Samsung Chronos 7 (770Z5E), og skal bruke min gamle HP Pavilion dm1 (dm1-1010eo) til skolearbeid etc.

Elers har jeg en del stasjonære som jeg leker meg med.

Trenger en skolepc her og. Tenker rundt 3-4k, men er altfor vanskelig å bestemme seg!

Spar litt til. Du kommer til å angre hvis du kjeper en så billig PC i stedet for å spare et par måneder og bruke litt mer. Jeg angret i alle fall. Jeg la ut 4000 sist gng, og angret litt. :lol:

Lenke til kommentar

Haha, har hatt samme problemet, jeg og :D

Har nylig kjøpt Samsung Chronos 7 (770Z5E), og skal bruke min gamle HP Pavilion dm1 (dm1-1010eo) til skolearbeid etc.

Elers har jeg en del stasjonære som jeg leker meg med.

Spar litt til. Du kommer til å angre hvis du kjeper en så billig PC i stedet for å spare et par måneder og bruke litt mer. Jeg angret i alle fall. Jeg la ut 4000 sist gng, og angret litt. :lol:

Sikkert ikke dumt..har du en pc å anbefale hos lefdal/elkjøp til maks 5000? Brukes til skole, og se film :)

Lenke til kommentar

Du får 900X3E til 6995,- hos Komplett. Til ditt bruk ville jeg helt klart gått for den, men vær obs på at det snart kommer mange Utrabook-er med Haswell.

De vil imidlertid sikkert koste opp mot 15 000 eller mer.

mOgl2: Kanskje ASUS U38N? Full-HD IPS-skjerm samt tynn og lett.

Jeg er en smule skeptisk til Full HD på 13-tommere. Er det noen som har dette selv og mener ting ikke blir for smått?

Skal man ha tynn og lett så er det nok Samsung Series 9 (900X3C eller X3E) som gjelder. Du kan få X3C til rundt 7000 nytt, men det er også noen ute på Finn.no også.

X3C har ikke Full HD-skjerm, men det har X3E.

Problemet med disse er at av 128 GB så sitter man igjen med kanskje 50-60 GB. Det er blant annet en gjenopprettingspartisjon som tar over 20 GB.

Du får kanskje mer for pengene rent ytelsesmessig for Asus, men den er litt tyngre og ikke like pen (subjektivt). Jeg er også usikker på om skjermen er like god som på Samsung Series 9.

Å kunne bytte ut RAM ser jeg ikke som noe stort poeng på en skole-PC siden den først og fremst skal brukes til oppgaver som ikke akkurat krever mye av det.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Dem fleste Asus pcer leveres med 4gb ram, ihvertfall de som ikke koster mer en 5 lapper. Er vel ikke noe dumt kjøp om jeg går på butikken og kjøper meg en slik en? For mitt vedkommende skal den brukes til surfing, office programmer og se film (koble fra pc til tv via HDMI kabel). Tven min er HD, derfor bør pcen også ha HD funksjon

Endret av mOgl2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...