ronron25 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Kjøpte en AOC 2752vq til Ubuntu pcen min. OS: Ubuntu 13.04 Prosessor: Intel® Core™ i3-3220T CPU @ 2.80GHz × 4 Grafikk: HD 2500 HK: Asus P8Z77-M PRO Etter en stund slukker skjermen og det kommer frem en melding på skjermen som sier: "No DVI-signal" Jeg må trykke på power knappen for å få skjermen til å våkne igjen, men det samme skjer igjen og igjen. Har prøvd med både gammel og ny kabel. Gammel skjerm fungerer bra. Alt av dvalemodus er skrudd av. Jeg har prøvd mange forskjellige innstillinger, men ingenting hjelper. Noen som har en ide? Endret 4. august 2013 av ronron25 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Prøvd en annen videoinngang på skjermen? Kan jo være den det er noe galt med Endret 4. august 2013 av Diabetus Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Nei, men har nå prøvd den på en W7 maskin og da fungere det , ser det ut til. Har kanskje noe med Ubuntu og eller Intel HD 2500 grafikken å gjøre? Men isåfall rart at det ikke skal fungere... Takk for svar! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg byttet nylig ut en HDMI kabel som hadde et ledningsbrudd. Før kabelen ble byttet ble skjermen svart med jevne mellomrom og kom tilbake sekunder senere. Har du flere DVI kabler kan det være en ide å kryssteste at det ikke er kabelen som er dårlig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Det sikkert DPMS Se her for tips https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xorg/+bug/952521 Eller google " linux ubuntu disable dpms " Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Jeg byttet nylig ut en HDMI kabel som hadde et ledningsbrudd. Før kabelen ble byttet ble skjermen svart med jevne mellomrom og kom tilbake sekunder senere. Har du flere DVI kabler kan det være en ide å kryssteste at det ikke er kabelen som er dårlig. Jeg har prøvd en ny og en gammel kabel med samme resultat. Samme kabler er også prøvd med en gammel skjerm som fungerer, så jeg tror kablene er ok. Det sikkert DPMS Se her for tips https://bugs.launchp...org/+bug/952521 Eller google " linux ubuntu disable dpms " Nå har PC og skjerm stått på i ca 1 1/2 time uten at skjerm slår seg av, men dette er interessant. Skal prøve dette om problemet vender tilbake. Jeg har også en liten mistanke om at det kan være noe galt med DVI kontakten på monitoren, slik Diabetus foreslår, siden jeg bevega skjermen en del når problemet oppstod. Skal sjekke det ut. Takk for tipsa og forslag! Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Det sikkert DPMS Se her for tips https://bugs.launchp...org/+bug/952521 Eller google " linux ubuntu disable dpms " Ja, det er dette som er problemet. Takk for hjelpa! Dette løste problemet for meg: This will work. Open terminal in the etc/xdg/autostart directory. Issue this command: sudo gedit nodpms.desktop Hit enter, you will have to input your password. Gedit will open, copy and pasted the following code in and then save. [Desktop Entry] Type=Application Exec=xset -dpms Hidden=false NoDisplay=false X-GNOME-Autostart-enabled=true Name[en_US]=nodpms Name=nodpms Comment[en_US]= Comment= Issue this in the still open terminal: sudo gedit noscreenblank.desktop Hit enter, you will have to input your password. Gedit will open, copy and pasted the following code in and then save. Exec=xset s off Hidden=false NoDisplay=false X-GNOME-Autostart-enabled=true Name[en_US]=noscreenblank Name=noscreenblank Comment[en_US]= Comment= Close the terminal. Open the file browser and navigate to the etc/xdg/autostart directory. Ensure that the files, nodpms.desktop and noscreenblank.desktop are there. If so, close everything and then reboot. After reboot you can run an xset q command in terminal and see that dpms and screen blanking are turned off. --------------------------------------------------------------- Nei, det funka ikke det heller i lengden, så installerte OSet på nytt og det ser ut til å funke. Endret 5. august 2013 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå