Asklund123 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg har skal søke jobb på Rimi, og jeg lurer på hva lønnen er på en matbutikk? Jeg er 15 år hvis det har noe å si Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Ja, det har noe å si at du er under 18. Hvis Rimi er bundet av HK/NHO-tariffen, så er det den som bestemmer minstelønnen for arbeidstakere. Du kan nok ikke regne med å havne over minstelønnen med mindre du har erfaring fra før. -- Terje Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Vil tro du vil ligge rett over 100 kr, noe som er en ganske grei lønn for en 15 åring. 1 Lenke til kommentar
Asklund123 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Takk for svar! Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Vil tro du vil ligge rett over 100 kr, noe som er en ganske grei lønn for en 15 åring. Det tror ikke jeg... ungdom under 18 kanskje, ungdom under 16 tjener enda mindre. Edit: Jeg tok visst feil der... mener tariff for ungsom under 16 år var 101 kr i 2012. Tipper den i år er ca 105 kr timen! Endret 4. august 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Det tror ikke jeg... ungdom under 18 kanskje, ungdom under 16 tjener enda mindre. Edit: Jeg tok visst feil der... mener tariff for ungsom under 16 år var 101 kr i 2012. Tipper den i år er ca 105 kr timen! Stemmer vell bra det. Gikk igjenom den store lønnsøkningen som har skjedd de siste årene skjønner du. Når jeg begynte i butikk som 15åring i 2010 lå lønnen på rundt 94 kr. Men de som er gulv idag tjener noe ala det du sa. Endret 4. august 2013 av NokkeFeita Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Stemmer vell bra det. Gikk igjenom den store lønnsøkningen som har skjedd de siste årene skjønner du. Når jeg begynte i butikk som 15åring i 2010 lå lønnen på rundt 94 kr. Men de som er gulv idag tjener noe ala det du sa. Stakkars folk... er jo nesten ingen ting. Men som 15 åring er det vel deltid og da sannsynligvis laaaav skatt om ikke skattefritt! Det gjør jo det hele litt bedre! Dessuten er det å ha jobb på CV siden man er 15 ceeeeldig verdifult når man søker jobbe som 18-20 åring. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 En grei side for å se lønn ved HK/NHO-tariff: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=696 Startet selv å jobbe i en dagligvarebutikk ganske tidlig. For snart seks år siden da jeg var 13 år gammel, så var ikke lønna høyere enn 88 kr timen. Bra det har vært en god stigning de siste årene innenfor dagligvare! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Stakkars folk... er jo nesten ingen ting. Men som 15 åring er det vel deltid og da sannsynligvis laaaav skatt om ikke skattefritt! Det gjør jo det hele litt bedre! Dessuten er det å ha jobb på CV siden man er 15 ceeeeldig verdifult når man søker jobbe som 18-20 åring. 100 kr +/- er ikke spesielt dårlig som 15-åring. Prøv deg på å levere reklame for Norpost og lignende du så skal du se ræva timelønn. Jeg gjorde vel dette når jeg var 13-14 år og kunne tidvis tjene hele 80 kr for 2-3 times arbeid. Det varierte veldig avhengig av volum, men det tok jo uansett like lang tid å gå ruta som var bullshit. Allikevel klarte jeg å tjene opp nok til min første PC! Og ja, arbeidserfaring fra før man er 18 år eller før endte studier er veldig nyttig. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Du får 39.000 kroner skattefritt, + en veldig veldig god verdi på din cv fordi om du får den jobben vil det vises at du var arbeidslysten allerede som 15 åring og det er stor stjerne i boka når du søker jobber senere Lenke til kommentar
Asklund123 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Jeg har tidligere jobbet som ekstrahjelp på en Cafè, så da gir vel det et stort pluss i søknaden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå