Gå til innhold

Lett og sterk laptop tips!

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumsbrukere!

Da har tiden kommet for at jeg vurderer meg en ny pc!

Har en Clevo x7200 fra før av, så pcen skal ikke være noen alt mulig pc, men en jeg kan dra med meg på farten og bruke til å skrive på.

Har sett litt på diverse ultrabooks og trenger litt hjelp av dere!

Jeg vil ha en lett pc som ikke blir varm og er stille. Den skal takle å vise hd filmer, nettsurfing og office bruk. Pcen kommer også til å bli en fremtidig forelesnings-pc som jeg kommer til å ta med meg neste år på forelesninger.

Kan godt vente opp mot 3 mnd tid at en pc skal lanseres, men ønsker ikke vente stort mer enn det.

Ønsker meg en SSD harddisk på ca 256 gb

grei prossesor som takler det som er beskrevet

Matt skjerm

Stillegående - lav vifte støy

ikke for varm

HDMI utgang

godt batteri

Touch skjerm er greit å ha, men ikke nødvendig

Har sett litt på Sony Vaio pro 13, men virker som den bråker litt for mye for meg, + at den mangler matt skjerm.

Hadde vært kult med masse gode anbefalinger, da jeg vet at flere av dere sitter inne på masse snadder som kunne vært flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du vet at touch og matt skjerm ikke kombineres? ;) Touchskjermer er blanke, ihvertfall enn så lenge.

Aerow har nok allerede nevnt den mest aktuelle. Muligens også verdt å se på Asus U500VZ.

Et annet alternativ er å kjøpe en maskin og så ettermontere større SSD selv, da får man flere alternativer, f.eks denne samsungen som mpx.no har tilbud på: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=777694 Så vidt jeg har funnet ut bruker denne standard mSATA SSD.

Lenke til kommentar

Hadde hørt om at det var kommet noen matte touch skjermer? Men touch er ikke et must.. Vil helst at den veier mindre enn 1,5 kg og ellers har det nevnte, kan legge ved at budsjettet mitt er på rundt 10k, men kan gå noe høyere hvis det ikke er snakk om 35k. Skal sjekke ut PCene dere har nevnt i kveld og se hva jeg synes

Endret av maxiix3
Lenke til kommentar

Har nå sett gjennom flere av pcene dere har anbefalt og har ikke falt veldig for noen spesielle.

Et annet alternativ er å kjøpe en maskin og så ettermontere større SSD selv, da får man flere alternativer, f.eks denne samsungen som mpx.no har tilbud på: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=777694 Så vidt jeg har funnet ut bruker denne standard mSATA SSD.

Hvorfor ikke gå for Samsung 900X3E fra start? er ikke den noenlunde likt bare litt svakere og lettere?

Har veldig fokus på at den skal være lett, god batteritid, ikke bli varm og ikke støye, ellers må den greie det jeg har nevnt tidligere. Den bør fungere noe i sollys, derfor jeg ønsker matt skjerm, men antiglare ting og sånt fungere sikkert? Sist jeg var med en pc ute i sollyset så var det med min gamle HP pavillion tx2600 fra 09. Touch skjermer fra 09 er ikke så gode i sollyset akkuart, kan godt hende at en med antiglare holder nok for meg. Har jo ikke tenkt å sitte på stranden med den heller.

Føler jeg stiller umulige krav akkruat nå, men er noe slikt jeg ønsker meg, og hvis jeg må vente noen mnd så går det helt fint som sagt! Vet at asus nå kommer med Zenbook Touch UX31LA, til en ganske høy prisklasse. Leter derfor etter noe tilsvarende fra Samsung eller et annet selskap som har antiglare med haswell, tror jeg. Virker ihvertfall som om de har god batterilevetid

Takk for all respons jeg har fått til nå, setter veldig pris på det.

Endret av maxiix3
Lenke til kommentar

Hva med macbook air? nå har ikke den verken hmdi eller matt skjerm, men er jo ekstremt lett og har veldig god batteritid

Jeg skal også ha en ny laptop og har så og si samme kriteriene som TS, har bestemt meg for Macbook air og skal kjøpe denne til uken :)

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gå for Samsung 900X3E fra start? er ikke den noenlunde likt bare litt svakere og lettere?

Du ønsket 256Gb SSD. 900X3E har en spesialSSD så vidt jeg vet og er derfor værre å bytte ut (har bare 128Gb SSD). 730U3E har vanlig mSATA SSD.

Ellers ja, kjør på med 900X3E.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...