Gå til innhold

ASUS Xonar STX - musikk innstillinger


Anbefalte innlegg

Eg sleit litt i starten med å finne bra innstillinger for musikk etter å ha kjøpt ASUS Xonar Essence STX, så eg tenkte at det kan være greit å dele innstillingene med andre som enda sliter med dette :) Bare husk at dette er innstillingene som eg liker best, det kan hende at du syns dei er heilt jævlige, men eg vil si at dei er verdt å prøve :) Headsettet eg bruker er forresten Sennheiser PC350 G4ME.

 

http://i.imgur.com/FDBRq5E.png

 

FDBRq5E.png

Endret av maxie526
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant tema, hva slags musikk hører du på med disse innstillingene? Jeg har samme kortet og hører mest jazz fra 50 og 60-tallet og en del rock fra 70-tallet og oppover. Jeg bruker helt nøytrale innstillinger og 44,1 sample rate. Jeg spiller bare CD-er rippet til FLAC, derfor 44,1. Utstyr ellers er AKG Q701 headphones og Focal XSbook høyttalere.

Lenke til kommentar

Det går for det meste i glam rock og film musikk, sånn som Two Steps From Hell og Immediate Music eller musikk som brukes i store action filmer. The Dark Knight har forresten ganske bra musikk. Av glam rock/vanlig rock så hører eg stort sett på Bon Jovi, Wig Wam, Europe, The Offspring, Aerosmith, og noen andre. Noen låter høres bra ut med disse innstillingene, andre ikkje. Stort sett så høres det bra ut da.

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvorfor du har satt den opp med sample rate på 192 kHz? Bruker du musikkfiler med denne samplingfrekvensen? Poenget med å kunne stille inn dette på kortet er jo å stille det på samme frekvens som musikkfilene har hvis jeg har forstått det rett.

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvorfor du har satt den opp med sample rate på 192 kHz? Bruker du musikkfiler med denne samplingfrekvensen? Poenget med å kunne stille inn dette på kortet er jo å stille det på samme frekvens som musikkfilene har hvis jeg har forstått det rett.

Har ikkje fulgt så mye med på hva slags sampling rate musikken min bruker, stort sett så bruker eg FLAC og WAV filer. Veit ikkje helt hvorfor eg skrudde den så høyt opp :hmm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...