Gå til innhold

Kjøpshjelp stasjonær gaming pc for WoW

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ASUS G55VW- S1077V Laptop.

Den har nå begynt å bli glovarm på høyre side etter bare litt spilling og støvsuging av luftinntak hjalp ikke, så jeg har funnet ut at jeg vil ha meg en stasjonær.

Jeg spiller WoW i timevis, hver dag og trenger noe solid og pålitelig som kan være noen år.

Jeg har overhodet ingen datakunnskaper, så selvbygging er definitivt ikke et alternativ.

Brukte dager og uker på å finne fram til denne ASUS`n i fjor og blir helt matt ved tanken på å gjøre samme ting om igjen etter en stasjonær.

Er det noen med inngående kjennskap til WoW; (de som ikke har spilt det mye tror ikke det krever så mye av pc`n), som kan fortelle meg hva jeg bør kjøpe?

Budsjettet ligger rundt 10000kr, for alt; kabinett, skjerm, tastatur og kabler.

Kan krype litt over om nødvendig, men ikke mye. Og jeg har selvfølgelig ingenting i mot å gå lavere i pris om kvaliteten bare er bra nok.

Mote og ting å skryte av er overhodet ikke av interesse da denne skal stå på soverommet og jeg er en voksen dame som er knekkende likegyldig til om noen synes den er kul, så lenge jeg kan slåss i noen år uten at verktøyet begynner å sutre.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en ferdigbygd fra komplett, inkl skjerm/tastatur til 10K. Man får naturligvis mer for å bygge selv, og som regel har ferdigbygde maskiner som regel ok specs... men går ned i kjelleren på kvalitet på feks strømforsyning.

Jeg har gjort noen endringer fra standard: endret til Fractal R4 kabinett, Samsung 840 SSD og lagt på en 24" skjerm.

Denne har god kvalitet i alle ledd, dvs god strømforsyning, ssd disk, kraftig grafikkort etc.

Lykke til!

post-24279-0-58995700-1375569709_thumb.png

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Vel, systemkravene:

Recommended Specifications

Operating System
Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7/Windows® 8 (Updated with the latest Service Packs)
Windows® 7/ Windows® 8 64-bit with latest service pack

Processor
Intel® Core 2 Duo 2.2 GHz,
AMD Athlon™ 64 X2 2.6GHz or better

Video
NVIDIA GeForce 8800 GT,
ATI™ Radeon HD 4830 (512 MB) or better

Memory
4 GB RAM

Storage
25 GB available hard drive space

Er ikke akkurat høye, så alt fra en brukt i5 2500 (i5 3570), mot i5-4570 8 GB DDR3 ram. Gigabyte GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA eller ATI HD 7950 burde være mere en nok for en full HD skjerm.

Lenke til kommentar

Vel, systemkravene:

Recommended Specifications

Operating System
Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7/Windows® 8 (Updated with the latest Service Packs)
Windows® 7/ Windows® 8 64-bit with latest service pack

Processor
Intel® Core 2 Duo 2.2 GHz,
AMD Athlon™ 64 X2 2.6GHz or better

Video
NVIDIA GeForce 8800 GT,
ATI™ Radeon HD 4830 (512 MB) or better

Memory
4 GB RAM

Storage
25 GB available hard drive space

Er ikke akkurat høye, så alt fra en brukt i5 2500 (i5 3570), mot i5-4570 8 GB DDR3 ram. Gigabyte GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA eller ATI HD 7950 burde være mere en nok for en full HD skjerm.

Dumper innom WoW hver gang det er nye expansions. MoP som er siste expansion krever ikke noe særlig mer enn før. Testet det på den gamle maskinen min, Core 2 Duo E8500 og GTX285. Hadde null problemer med å kjøre alt på max med fps låst på 60.

Det er to måter å kjøpe ferdigbygg, enten fra leverandører som DEll, hp osv, eller fra nettbutikker som bygger for deg. Jeg ville anbefalt det siste.

Fra dustinhome er denne mer enn nok for WoW, http://www.dustinhome.no/product/5010658213/dustin-pc-performance-xi30-w8/#intcmp=DustinPC_XI30

Det egentlig litt overkill :) Det du mangler er en skjerm, men du får en bra 23 tommer Full HD skjerm for rundt 1500kr og du havner på rett under 10.000kr.

Lenke til kommentar

Dumper innom WoW hver gang det er nye expansions. MoP som er siste expansion krever ikke noe særlig mer enn før. Testet det på den gamle maskinen min, Core 2 Duo E8500 og GTX285. Hadde null problemer med å kjøre alt på max med fps låst på 60.

Det er to måter å kjøpe ferdigbygg, enten fra leverandører som DEll, hp osv, eller fra nettbutikker som bygger for deg. Jeg ville anbefalt det siste.

Fra dustinhome er denne mer enn nok for WoW, http://www.dustinhom...p=DustinPC_XI30

Det egentlig litt overkill :) Det du mangler er en skjerm, men du får en bra 23 tommer Full HD skjerm for rundt 1500kr og du havner på rett under 10.000kr.

WoW har ikke spesielt høyt krav til ytelse, men jeg er fortsatt usikker på hvorfor du anbefaler maskinen fra dustin fremfor oppsettet fra komplett som jeg postet ovenfor. Det kommer på 10.3K inkludert skjerm.

Dustinmaskinen har forrige generasjon Intel chipset/CPU, langt svakere grafikkort, og har ikke SSD.

Selv om WoW ikke har høye krav til ytelse så bør man ikke se bort fra ytelse, når man skal investere i en maskin som skal vare et par år.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Takk til dere begge for tid og svar!

fflex; jeg trenger ikke 24" skjerm; det holder lenge med 22" eller mindre. Bruker ikke mus og tastaturet har ikke bakgrunnsbelysning og er vel heller ikke laget for gaming?

LMH1; systemkravene fra Blizz er helt på trynet! Jeg hadde en Acer Laptop til fem tusen som de mente skulle være mer enn bra nok til å kjøre spillet; den overopphetet og slo seg av etter fem minutter; HVER gang jeg spilte! Den ASUS laptopen jeg har nå har levert bra i ti måneder med intens spilling, men nå begynner den å sutre litt. Så ytelsen spiler definitivt en rolle!

Det er også stor forskjell på om du spiller noen timer nå og da eller har postadresse i Azeroth. jeg ligger i sistnevnte kategori og den pc`n jeg kjøper må prestere max ytelse opptil 8 timer per dag; hver dag i flere år.

Og jeg ønsker et tastaur med hvit LED bakgrunnsbelysning slik som laptopen min har; veldig praktisk og pent.

Ellers vil jeg bare si at jeg er helt på jordet når dere kommer med tekniske spesifikasjoner; jeg vet ikke hva de betyr og det er så alt for mye å sette seg inn i om jeg skal finne det ut; derfor jeg ba om hjelp...

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener med: lagd for gaming? Det er et keyboard, et helt ok rimelig keyboard uten macro støtte etc, men da kan du vel alltids finne det keyboardet du ønsker på nettet.

Jeg trengte heller ikke en 55" tv i den lille stua mi, men det tok én dag så vips... nå er det absolutt ingen vei tilbake, og kunne klart meg fint med en enda større. Det koster dog omtrent det samme for en 22", så da er det bare å velge det om du ønsker.

Selve oppsettet/ytelsen er veldig god, og jeg tør å vedde på at du vil være fornøyd i mange år fremover.

Lenke til kommentar

WoW har ikke spesielt høyt krav til ytelse, men jeg er fortsatt usikker på hvorfor du anbefaler maskinen fra dustin fremfor oppsettet fra komplett som jeg postet ovenfor. Det kommer på 10.3K inkludert skjerm.

Dustinmaskinen har forrige generasjon Intel chipset/CPU, langt svakere grafikkort, og har ikke SSD.

Selv om WoW ikke har høye krav til ytelse så bør man ikke se bort fra ytelse, når man skal investere i en maskin som skal vare et par år.

Jeg mente ikke at oppsettet ditt var noe galt med, det faktisk ganske topp!

Ville bare gi et annet alternativ til under 10k.

Det er riktignok et eldre chipset, men et Z chipset er regnet som hakket bedre enn B chipset.

I tillegg får man en i7 istedet for en i5, uten at det har mye å si i WoW.

Prisen med en grei 21.5 tommer full HD skjerm på dustin maskina blir 9200kr, mot 10300kr på den du foreslår. Til spilling av de nyeste spillene er nok ditt forslag hakket raskere, men til WoW er det nok minimal forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...