Gå til innhold

Hva synes du om utsagnet; å brenne for noe

Anbefalte innlegg

Når folk sier ¨jeg brenner for å bli *et eller annet*¨, hva synes du om det? Hvis du har lyst på en stilling på en nettside og sier du brenner for det, hva tror du menes egentlig med brenner? Ikke bokstavlig da.

Jeg griner så mye av at alle "brenner" for noe de egentlig ikke veit hva er, og ofte bare "brenner" for noe i korte perioder før "utvelgelsene".

Så ja, del din mening. What's your take on it? Aner ikke hvor jeg skulle plassere dette, men det får gå.

Endret av anneelisemyrglen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår det så brenner man for en sak, typisk veldedighet eller kulturell sak. Derav uttrykket ildsjel. Man brenner ikke for å få eller bli noe.

Er ikke enig i den definisjonen... man kan selvsagt brenne for å bli noe eller få til noe.

Mener man kan si at Einstein "brente" for sine interesser i fysikk og det han utrettet!!

Lenke til kommentar

Men jeg ville ikke sagt at Einstein på noen måte ønsket å oppnå noen status gjennom fysikken. Han hadde en lidenskap for den og ønsket å utforske den, men målet hans var ikke noe status eller goder for seg selv. Og jeg tror det er dette BlueEAGLE mener. Man "brenner" ikke for sin egen del, men fordi man har en lidenskap for noe - noe som kommer foran seg selv. Og der ligger det jeg tror trådstarter snakker om - at folk brenner for å få ting, for å bli ting og andre saker som ikke egentlig er noen lidenskap, kun et ønske eller begjær.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg ville ikke sagt at Einstein på noen måte ønsket å oppnå noen status gjennom fysikken. Han hadde en lidenskap for den og ønsket å utforske den, men målet hans var ikke noe status eller goder for seg selv. Og jeg tror det er dette BlueEAGLE mener. Man "brenner" ikke for sin egen del, men fordi man har en lidenskap for noe - noe som kommer foran seg selv. Og der ligger det jeg tror trådstarter snakker om - at folk brenner for å få ting, for å bli ting og andre saker som ikke egentlig er noen lidenskap, kun et ønske eller begjær.

Å brenne for noe har vel INGENTING med status å gjøre... er vel heeeelt motsatt!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg griner så mye av at alle "brenner" for noe de egentlig ikke veit hva er, og ofte bare "brenner" for noe i korte perioder før "utvelgelsene".

Haha, hva faen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...