OF5 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Hei, igjen! Til dere som er lei av meg - dette er siste tråden jeg oppretter. Har nå koblet til alle kabler rundt om i kabinettet bortsett fra 4 stykker som jeg ikke har peiling på hvor skal. Den ene kabelen kom ikke med på bildet ettersom ledningen er for kort, men den er helt lik de to nederste. (Beklager litt dårlig bilde, begynner å bli mørkt. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Ser ut som overganger til vifter, hvis man ikke har nok utganger på hovedkortet kan man bruke dem. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Til og med den store? Har ingen ekstra vifter utenom de som følger med kabinettet og prosessoren. Skal jeg da bare la disse 4 være? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) De kablene er nok for viftestyringen på kabinettet. Det er bare å koble de til hvis du vil styre hvor fort viftene dine skal spinne selv. Endret 3. august 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 (endret) På fremsiden av kabinettet (Fractal Design R4), kan jeg stille mellom 12v, 7v og 5v. Er det disse du mener? Hvilke kabler skal de isåfall kobles med? Endret 3. august 2013 av OF5 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Ja, det jeg mener. De skal kobles til viftene som sitter på kabinettet. (de små) Den store skal kobles til en molex. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Så viftene i kabinettet skal kobles til disse istedenfor på hovedkortet dersom jeg har lyst til å ha kontroll på viftenes intensitet? Viftene er 3-pin mens kablene til viftestyringen har 2-pin, går det fint å plugge de i likevel? Blir mange spørsmål her nå, men vil helst ikke gjøre noe som kan føre til feil/ødeleggelse siden det er første gangen. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Ja. Det burde gå å koble viftene til viftestyringen. Jeg tror den siste/3. pinnen er en eller annen signal pin. Det burde ikke bli ødelagt. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Da prøver jeg det. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Et spørsmål til. Kabinettet hadde ingen "H.D.D LED" kabel fra frontpanelet. Er denne viktig? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Den blinker bare for å vise at HDDen "lever", eller at den viser aktivitet. Den kan være nyttig. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Er vel ingenting jeg kan gjøre med det når den ikke følger med kabinettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå