Gå til innhold

Hvilken kabel trenger jeg for å få lyd her?


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har et Logitech z-5500 anlegg, der jeg har canal digital koblet til coax, og ps3 koblet til den optiske inngangen.

 

 

Her er et bilde av lydinngangen på min laptop. Siden jeg ikke broker tv men projector, får jeg ikke lyden hdmi kabelen.

hoyre.JPG

 

 

 

 

Logitech z5500 har følgende tilkoblinger:

 

z5500-innganger.jpg

 

 

Er det mulig for meg å koble til "6 CH-direct inngangen" via hodetelefon inngangen på min laptop?

 

Omså hvilken kabel trenger jeg? Anyone? (Skal streame tv2 sumo tenkte jeg via laptopen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd med toslink adapter på laptoppen men fikk ikke optisk lyd da. Her er laptoppen: http://www.hardware.no/artikler/asus_k53sv/100138

 

Lyden på laptoppen er elendig, så trenger å få den overført. Jeg forstår det slik at jeg trenger kun en 3.5mm jack kabel så vil jeg få lyd I anlegget, men ikke med surround. For å få surround må jeg ha et eksternt lydkort? Den som var linka på komplett var ikke på lager. Andre billigere dere mener vil funke?

Lenke til kommentar

Takk skal du ha skal sjekke ut. Blir mange noob spm her. Men jeg satt å så på enheten min. På siden er det jo faktisk en slik tilkobling:

 

z5500-innganger-side.jpg

 

Betyr det at kjøper jeg en slik kabel:

 

 

8871592755230.jpg

 

 

 

 

Så vil jeg få lyd I anlegge om ene enden er koblet rett I headset utgangen på på laptop, og andre på headset ikonet på anlegget?

 

Eller er jeg helt på bærtur nå?

Endret av bgullet
Lenke til kommentar

Så vil jeg få lyd I anlegge om ene enden er koblet rett I headset utgangen på på laptop, og andre på headset ikonet på anlegget?

 

Ja du er på bærtur, du kan ikke koble to utganger mot hverandre, du må velge en av inngangene på anlegget. Dette blir litt som sex, tenk han og hun. :green:

Lenke til kommentar

8871592755230.jpg

 

Så vil jeg få lyd I anlegge om ene enden er koblet rett I headset utgangen på på laptop, og andre på headset ikonet på anlegget?

 

Dersom du kobler denne ledningen i hodetelefon utgangen på laptopen og til den grønne inngangen på høyttalersettet ditt vil du få stereo lyd i anlegget.

 

Dersom du er fornøyd med stereolyd er problemet løst, men dersom du ønsker surround ved å benytte den siste ledige inngangen på høyttalersettet ditt trenger du et eksternt lydkort ala de som er referert til tidligere.

Lenke til kommentar

Dersom du kobler denne ledningen i hodetelefon utgangen på laptopen og til den grønne inngangen på høyttalersettet ditt vil du få stereo lyd i anlegget.

 

Dersom du er fornøyd med stereolyd er problemet løst, men dersom du ønsker surround ved å benytte den siste ledige inngangen på høyttalersettet ditt trenger du et eksternt lydkort ala de som er referert til tidligere.

 

Jeg leste på et engelsk forum følgende: "If you wanted to get 5.1 over optical you will need a soundcard that can encode either DD or DTS"

 

Den usb boksen du linka, hvordan vet jeg om den kan encode DD eller DTS?

Lenke til kommentar

Trodde ikke du hadde mulighet til å benytte optisk, har jeg misforstått?

 

Du har 3 innganger på høyttalerene hvis jeg forstår deg riktig:

Optisk - i bruk av PS3

Coax - i bruk av canal digital

3.5 mm jack - tenkt tilkoblet laptop

 

Ved å koble opp et usb lydkort med støtte for 5.1 surround kan du få levert 5.1 lyd til høyttalerene.

Lenke til kommentar

Nå er heldigvis mennesker i stand til å sette inn og ut en kabel. Det snakkes jo nesten som en umulighet. På samme måte som at laptopen sikkert skal flyttes på i ny og ne den også (og da blir det jo kabler inn og ut da og).

 

Men for all del, forståelse for om man ønsker å ha en fast kabel, men da går man altså glipp av surround.

 

Ønsker man seg en "full pakke", et skikkelig sammenkoblet senter, ja så er reciever veien å gå. Det er jo derfor man har en slik sak, og ikke noe lite ferdigoppsett. Med en reciever så kunne du f.eks koblet laptopen til direkte via HDMI, slik at du slipper noe ekstra lydkort. Og alle andre mulige kilder du måtte ha såklart.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...