Underkiller Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Heisann. Jeg har et Logitech z-5500 anlegg, der jeg har canal digital koblet til coax, og ps3 koblet til den optiske inngangen. Her er et bilde av lydinngangen på min laptop. Siden jeg ikke broker tv men projector, får jeg ikke lyden hdmi kabelen. Logitech z5500 har følgende tilkoblinger: Er det mulig for meg å koble til "6 CH-direct inngangen" via hodetelefon inngangen på min laptop? Omså hvilken kabel trenger jeg? Anyone? (Skal streame tv2 sumo tenkte jeg via laptopen). Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Det går fint. Kjøp en kabel med minijack i begge ender, og du er i gang. Koble fra hodetlf fra pc til front på anlegget. Du vil kun få stereo. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Og ønsker du lyd i flere kanaler er vel et eksternt lydkort løsningen. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Takk skal dere ha Eksternt lydkort har jeg aldri forstått meg på. Hva ligger dem I pris? billigst mulig Lenke til kommentar
Teza Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587208#extra Sikkert andre alternativer du kan velge, er bare et eks. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Du skriver ikke hva slags laptop du har, men noen laptoper har optisk digital innerst i hoedetelefon-kontakten. Isåfall kan du bruke en optisk kabel og få surround. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Hvis det er optisk innerst, så vil headphone jacken lyse rødt om man holder noe forran? Endret 3. august 2013 av MrLee Lenke til kommentar
Teza Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 I følge 1. post virker det som det kun er 3.5 mm jack som er ledig på høyttaler oppsettet. De andre er allerede i bruk slik jeg forstår det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Hvis det er optisk innerst, så vil headphone jacken lyse rødt om man holder noe forran? Om det er en LED som lyser opp har egentlig ingenting å si for den saken. Endret 4. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Jeg har prøvd med toslink adapter på laptoppen men fikk ikke optisk lyd da. Her er laptoppen: http://www.hardware.no/artikler/asus_k53sv/100138 Lyden på laptoppen er elendig, så trenger å få den overført. Jeg forstår det slik at jeg trenger kun en 3.5mm jack kabel så vil jeg få lyd I anlegget, men ikke med surround. For å få surround må jeg ha et eksternt lydkort? Den som var linka på komplett var ikke på lager. Andre billigere dere mener vil funke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hvis det er optisk innerst, så vil headphone jacken lyse rødt om man holder noe forran? På mange lyser det ikke før du faktisk plugger noe helt inn. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Du kan sjekke denne: SANDBERG USB Sound Box 7.1 Noen gamle tester: PC world, Dinside og VG. Gå inn på forskjellige nettbutikker og velg den du føler passer best for deg. Spør hvis du er usikker i valget mellom flere av de du måtte finne. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Takk skal du ha skal sjekke ut. Blir mange noob spm her. Men jeg satt å så på enheten min. På siden er det jo faktisk en slik tilkobling: Betyr det at kjøper jeg en slik kabel: Så vil jeg få lyd I anlegge om ene enden er koblet rett I headset utgangen på på laptop, og andre på headset ikonet på anlegget? Eller er jeg helt på bærtur nå? Endret 4. august 2013 av bgullet Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 De tilkoblingene på siden er til lyd ut mens de tilkoblingene bak (grønn, svart, oransje) er til lyd inn. Du vil få lyd fra pcen din ved og koble til med en slik kabel du ha lagt ut bilde av. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Så vil jeg få lyd I anlegge om ene enden er koblet rett I headset utgangen på på laptop, og andre på headset ikonet på anlegget? Ja du er på bærtur, du kan ikke koble to utganger mot hverandre, du må velge en av inngangene på anlegget. Dette blir litt som sex, tenk han og hun. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Så vil jeg få lyd I anlegge om ene enden er koblet rett I headset utgangen på på laptop, og andre på headset ikonet på anlegget? Dersom du kobler denne ledningen i hodetelefon utgangen på laptopen og til den grønne inngangen på høyttalersettet ditt vil du få stereo lyd i anlegget. Dersom du er fornøyd med stereolyd er problemet løst, men dersom du ønsker surround ved å benytte den siste ledige inngangen på høyttalersettet ditt trenger du et eksternt lydkort ala de som er referert til tidligere. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Dersom du kobler denne ledningen i hodetelefon utgangen på laptopen og til den grønne inngangen på høyttalersettet ditt vil du få stereo lyd i anlegget. Dersom du er fornøyd med stereolyd er problemet løst, men dersom du ønsker surround ved å benytte den siste ledige inngangen på høyttalersettet ditt trenger du et eksternt lydkort ala de som er referert til tidligere. Jeg leste på et engelsk forum følgende: "If you wanted to get 5.1 over optical you will need a soundcard that can encode either DD or DTS" Den usb boksen du linka, hvordan vet jeg om den kan encode DD eller DTS? Lenke til kommentar
Teza Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Trodde ikke du hadde mulighet til å benytte optisk, har jeg misforstått? Du har 3 innganger på høyttalerene hvis jeg forstår deg riktig: Optisk - i bruk av PS3 Coax - i bruk av canal digital 3.5 mm jack - tenkt tilkoblet laptop Ved å koble opp et usb lydkort med støtte for 5.1 surround kan du få levert 5.1 lyd til høyttalerene. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Nå er heldigvis mennesker i stand til å sette inn og ut en kabel. Det snakkes jo nesten som en umulighet. På samme måte som at laptopen sikkert skal flyttes på i ny og ne den også (og da blir det jo kabler inn og ut da og). Men for all del, forståelse for om man ønsker å ha en fast kabel, men da går man altså glipp av surround. Ønsker man seg en "full pakke", et skikkelig sammenkoblet senter, ja så er reciever veien å gå. Det er jo derfor man har en slik sak, og ikke noe lite ferdigoppsett. Med en reciever så kunne du f.eks koblet laptopen til direkte via HDMI, slik at du slipper noe ekstra lydkort. Og alle andre mulige kilder du måtte ha såklart. Endret 4. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Denne vil funke godt med optisk kabel til din Z5500: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614252#extra Den har DTS og DolbyDigital Live(DDL). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå