Gå til innhold

Lydkort som ikke passe i kabinettet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg prøver å installere lydkortet mitt som er et ASUS Xonar Essence STX, men problemet er at det ikke vil passe, på bildet ser dere den lille gull-ish greia som treffer kabinettet... Dette hindrer lydkortet i å få satt seg ned i morkortet slik det skal... Noen som har noen tips? Eller har hatt samme problemet før? Jeg håper virkelig ikke jeg må kjøpe nytt lydkort... for det er bare denne lille delen som hindrer lydkortet i å slide perfekt ned i morkortet.. :(

 

 

post-311982-0-34746100-1375562506_thumb.jpg

 

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg ikke noe om, jeg har bare skrudd Hovedkortet fast med vanlige skruer...? Går det ann å regulere disse?

 

HK mitt er ASUS GRYPHON Z87, Socket-1150 foressten!

Brukte du spacers? Sånne små greier man skrur mellom hovedkortet og kabinettet så de ikke kommer i kontakt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi, oi, oi. Du må nok plukke fra hverandre det byggverket der og montere på nytt med avstandsstykker mellom hovedkort og kasse ellers vil det gå veldig galt når du setter på strømmen. Det er kanskje et poeng å lese manualen først?

 

Ellers er det bare å si at riktig montert så får du en PC med ypperlig lyd, jeg har det kortet selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

herregud... dere reddet meg!! Sitter her med skruene i hånda nå og ler litt... men er også litt redd, haha!

 

TAKK FOLKENS!!! :)

 

Brukte du spacers? Sånne små greier man skrur mellom hovedkortet og kabinettet så de ikke kommer i kontakt?

 

Har skrudd der fast med helt vanlige skruer... men ikke skrudd maskinen på enda, skal vel bare skru det fra hverandre, og sette på de andre skruene! Ikke noe som kan gå galt nå, hvis jeg bare bruker disse avstands skruene, right?

Lenke til kommentar

herregud... dere reddet meg!! Sitter her med skruene i hånda nå og ler litt... men er også litt redd, haha!

 

TAKK FOLKENS!!! :)

 

 

 

Har skrudd der fast med helt vanlige skruer... men ikke skrudd maskinen på enda, skal vel bare skru det fra hverandre, og sette på de andre skruene! Ikke noe som kan gå galt nå, hvis jeg bare bruker disse avstands skruene, right?

Bare hyggelig :) Har nesten gjort samme tabbe selv, men da var stand-off skruene allerede på plass :p

 

Alt skal gå bra når du har skrudd fast de skruene. Lykke til videre!

Lenke til kommentar

men det er ikke noe som er defekt nå? Jeg har skrudd HK rett til kabinettet, skader dette noe? :/

Nei, det er nok ingenting som er defekt, så lenge du tar på spacers nå før du slår maskinen på. Dersom du hadde slått den på uten spacers hadde du mest sannsynlig svidd hovedkortet.

Lenke til kommentar

men det er ikke noe som er defekt nå? Jeg har skrudd HK rett til kabinettet, skader dette noe? :/

HK blir ikke "automatisk" ødelagt/defekt når du glemte spacerene.

Ikke at det er til å anbefale men hadde selv en data uten spacere i flere år uten noen konsekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...