Valkyria Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg har kjøpt et ganske god prosjektor av en kamerat (Epson EH-TW3500) som jeg kombinerer med min Pioneer VSX-922 receiver. Jeg mistenker en HDCP error skjer utifra hvordan skjermbildet oppfører seg på lerretet når jeg kobler på HTPCen min: Svart skjerm, blinker blått med "Not supported" i hjørnet, random farger blinker 0.5sec, svart skjerm i 10sec igjen, halvt bilde men med feile farger enn hva som skal vises, osv. Når jeg kobler til min gamle phillips TV har jeg ikke noen særlige problemer, så mistenker dette ligger i prosjektoren (selv om det ikke er særlig med instilliger å gjøre på den). Når Receiveren står i standby, og plugger HTPC på standby-valget som skal vises, kommer skjermbildet jeg skal ha perfekt fram (men uten noe lyd fra receiver)... skrur jeg så på receiveren dukker problemene opp igjen. Har sittet i timesvis å prøvd å bytte på kabler, endre på instillinger på receiver og prosjektor uten noe hell. Er det noen som har hørt om lignende feil? Er det receiveren eller prosjektoren som er årsaken? Håper noe kan hjelpe meg med dette :| Kan filme/vise bilder av hvordan systemet oppfører seg om ønskelig. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Sender PCen riktig format? Jeg slet med dette når jeg hadde min Pioneer AX4-ASi i sin tid, da kjørte jeg heller PCen direkte til TVen min, siden forsterkeren slet litt med den. Har du prøvd å skru av video converteren i Pioneeren? Mulig den lager litt kluss. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Har ikke prøvd det nei. Vet du hvordan det gjøres? Fikk bare med dansk og finsk manual, med masse forkortninger gjennom hele boken. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det er normalt en knapp på fjernkontrollen som det står "Video parameter" på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå