Toppris Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Halloensan! Skal på NKF til høsten, og lurer på om jeg da får studentmedlemsskap (rabatten for studenter) på SiB (Bergen) sine treningssentre? Klem. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 De er hvertfall med i SiO vet jeg nå. Send en mail å spør om de er med i SiB også Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 NKF og SIB er ikke beste venner, nei Nedsig, hvor skal man da trene? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Da blir det joggetur ute og pushups på leilighetsgulvet da? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Mja, har lest så mye negativt om NKF på nettet nå. Useriøst opplegg, arbeidsgivere vet om dette: NKF studenter ønskes ikke. Skal i morgen se om jeg kan hoppe over på BI, spare penger, samtidig som treningsproblemet mitt er løst. Og masse penger spart. Og tid. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Jeg går selv på NKF i Oslo. Vil si den negative erfaringen er veldig forskjellig fra skole til skole. Jeg skal begynne på 2. året på en bachelor på NKF i Oslo og stortrives. Nå går jeg ikke på en av de tradisjonelle NKF-studiene heller da. Men tenk på dette: Når du leser noe negativt om NKF fra en student er dette fra ÉN person. Personen er kanskje en latsabb på skolen? Mener han/hun har vært uheldig med en lærer osv. En karakter. Mye kan være skrevet i affekt, altså i øyeblikket hvor personen er nedfor/irritert over noe. Ta det med i betraktning. Husk at NKF finnes i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Da er det mange ulike lærere og studier vi snakker om. Ikke døm fra det noen sier på nettet. De som trives skriver ikke om det på nettet. edit. Om det du sier hadde vært sant: "NKF studenter ønskes ikke", er dette veldig generaliserende og teit. Om bedrifter praktiserer dette er de ikke bare trangsynte, men også idioter i forhold til profitt. De mister kanskje en genial 3D-utvikler, en flink fotograf eller en kreatør som besitter stor kunnskap og god erfaring. Spørs på bransjen og studiet. Endret 8. august 2013 av Krokanrull Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Hvilken linje går du på? Ja, hver gang jeg leser noe negativt fra en student, så er det bare 1 student ja, men flere negative ting fra flere studenter blir fort mange studenter med et negativt syn. Det er veldig få som forsvarer de trådene jeg finner med negativitet om skolen. De fleste sier de har hatt negative opplevelser med tanke på hva de står igjen med, og mange som sier de kjenner mange som følte det var bortkastet. En venninne av meg studerte reklame og merkekommunikasjon, og 2/15 fikk jobb, og disse via lærerens kontakter. Fremdeles sketchy, og NKF har jo ikke et positiv rykte egentlig. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Bachelor i Kreativ markedskommunikasjon. 3 år i Oslo med mulighet for ett semester utenlands. Litt mer seriøst, og ligner litt på markedshøyskolen. Grenseland mellom NKF og MH i forhold til fagsammensetning. Men du vet jo ikke hvor de studentene som skriver negative ting går? Og ikke minst, hvilket studie de går? Jeg er sikker på at du finner mye negativt om kjente skoler med avdelinger i flere byer om du leter. Folks erfaringer bør har noe å si, men ikke alt å si om DU syns det virker som noe for deg. Grunnen til det du sier om forum er jo at de folka som trives, sjelden gidder å henge på forumtråder hvor folk disser skolen. Det tror jeg kan ha noe å gjøre med at mange av studiene er fagskolestudier, altså 2-årige, og hvis de da ikke tar 3. året i utlandet har de ingen bachelor og DA kan kanskje et firma prioritere en med bachelor fra en annen skole eller lignende. Den kan jeg se, men nå går jo jeg NKFs første bachelorgrad da. Igjen, forskjell fra studie til studie og skole til skole. Og ikke minst forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Westerdals har et bedre rykte enn NKF jepp, det er mitt inntrykk også. Men de har forskjellige studier også. Men hovedpoenget er ikke skolen, det er ikke alt, så lenge du gjør det bra og skiller deg ut på ditt studie vil DU bli lagt merke til. Endret 8. august 2013 av Krokanrull Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Bachelor i Kreativ markedskommunikasjon. 3 år i Oslo med mulighet for ett semester utenlands. Litt mer seriøst, og ligner litt på markedshøyskolen. Grenseland mellom NKF og MH i forhold til fagsammensetning. Jeg har full tro på at bacheloren du tar ikke er gale den; den er tross alt en bachelor. Men du vet jo ikke hvor de studentene som skriver negative ting går? Og ikke minst, hvilket studie de går? Jeg er sikker på at du finner mye negativt om kjente skoler med avdelinger i flere byer om du leter. Folks erfaringer bør har noe å si, men ikke alt å si om DU syns det virker som noe for deg. Man har da aldri hørt noen si "Høyskolen/universitetet i 'den' byen er elendig! Så når folk for en gang skyld sier det, om en skole, så tror jeg man skal høre etter. Igjen, forskjell fra studie til studie og skole til skole. Og ikke minst forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.Man skulle da tro at skolen har den samme standarden i alle sine byer, når det kommer til lærere og pensum. Ellers blir det jo som andre sier; Useriøst. Men hovedpoenget er ikke skolen, det er ikke alt, så lenge du gjør det bra og skiller deg ut på ditt studie vil DU bli lagt merke til. Da jeg først søkte, tenkte jeg at "Dette er en karriere det er vanskelig foten inn på, så jeg skal gjøre det kjempebra! Bedre enn alle!". Problemet er jo at jeg vet at alle tenker jo slikt på NKF. Da blir det plutselig en stor gambling. Økonomisk. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Har du virkelig aldri hørt noen snakke negativt om en viss skole i en viss by? Jeg har hørt folk snakke dritt om Høgskolen i Telemark avd. Bø flere ganger. Også om Høgskolen i Østfold, Halden. Mange eksempler. Men det er klart at ved noen av studiene er det sikkert vanskeligere å få jobb enn andre. Fotografi for eks. Å begynne rett som fotograf etter endt studie vil jeg tro er litt vrient, men kanskje mer etterhvert. Akkurat som skuespill ved NISS osv. Her må man stå på skikkelig selv også. Vanskelig å leve av etc. Men igjen, stor forskjell fra studie til studie. Når samme skole har skoler i 4 forskjellige byer med forskjellige fagmiljøer og ulike lærere og studenter sier det seg selv at det blir forskjell. Men hva vet jeg, NKF i Bergen har kanskje dårlig rykte kontra sine andre avdelinger i andre byer. Kanskje akkurat ett studie på en av NKF-skolene er kjent for å være mer svakt enn andre. Det kan jo hende, men igjen, gjør du det bra selv skal du ikke ta det så hytt. Tenk sånn her, når hu jenta på et random forum skriver ting som "Ja as, interiør var såå dritt liksom. Dårlig læring" blabla så kan dette være hu dumme blonde som du alltid irriterte deg over på ungdomsskolen... Grunnen kan altså være at hu jobba mer på deltidsjobben sin på gina tricot eller skulka på andre måter og skylder på skolen. Det er så mange faktorer som må tas med i betraktning her. Og det med alle tenker de skal bli best? Selvfølgelig. Er man på studier etter vgs bør jo alle tenke sånn. Ikke alle gjør det, men man skal ha ambisjoner. Om det går på å å få en viss type jobb, bli best i klassen eller bare klare studie best mulig for seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå