Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Her er oppskrift for windows: http://www.computerhope.com/issues/ch001367.htm Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 den er på men hvordan åpner jeg porter Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Med UPNP aktivert i router og PC, så skal portene åpnes automatisk. Test funksjonen med denne: http://portforward.com/help/portcheck.htm Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Får opp om at porten ikke er åpen Jeg er nødt til å åpne 16300 til 16700 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hvis du logger inn på routeren din og sjekke hvilken ipadresse den har på internettporten (WAN), hva får du der? Hvis du får 192.x.x.x eller 10.x.x.x, så er det et routermodem hos deg som blokkerer. Dersom det er 31.x.x.x som du ser i din forrige post, så er det enten problemer med router, eller nettleverandøren din som blokkerer. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 får 192.xxx.x.x. 100% sikker på at det er routeren som tuller Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hvis du får det på internettporten til routeren, så betyr det at du har et routermodem foran routeren din. Hvis du mener adressen du har på din egen PC, så var det ikke den jeg ville du skulle sjekke. Har du et routermodem, så kan du fortelle typebetegnelsen på det. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Har ikke routermodem. Jeg er 100% sikker på at portene ikke har blitt åpnet. Evt at det ligger feil der. Noen som kan hjelpe meg med det? Jeg har teamviewer hvis det skulle være aktuelt. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Så lenge du får en 192 IP adresse på WAN interfacet på routeren din, så er det en annen router foran din som gir den den IP'en.. Hva slags/hvilken boks/router er dette? Og du har helt rett i at portene ikke er åpne(t), av overnevnte årsak..... 1 Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Har nå plugget ut alt. Er koblet direkte til modemet. Det er fra Linksys. og nå får jeg 31. ipadresse. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Da har du et modem der og da bør det være vidåpent om du tester porter på det. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Her er det tydeligvis noe som ikke stemmer, noe du ikke opplyser om.... Hva slags modem er det du har? Litt rart da at routeren din får 192 IP på WAN interfacet sitt, når du nå får 31. Det skal være den samme IP'en... Så noe må stå i mellom modemet og routeren din. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Ok tror jeg har skrevet litt feil. Jeg fikk opp 192 adresse når jeg er koblet via routeren men orginal adressen starter på 31. Endret 8. september 2013 av corsa91 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Du mener på PC'en din? Er ikke det jeg spurte deg om; Jeg spurte om hvilken IP addresse ROUTEREN din får på WAN INTERFACET sitt.. Ikke hva du får på PCen din... Men bortsett fra det, så er det riktig at PCen din skal få 192 når den er koblet til routeren.. Så da prøver vi igjen, hva begynner IP addressen til ROUTEREN'S WAN INTERFACE? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Jeg brukte http://checkip.dyndns.org/ for å finne ut 31.45.90.60 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Ok, så du har Canal Digital.. Da har du et vanlig modem og ikke et router modem ja, og det er koblet modem -> Router -> PC? Korrekt? Hvordan gikk du fram når du åpnet portene? Legg ut screenshot av det, så blir det enklere for oss å se hva og hvordan oppsettet er... 1 Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Riktig. Her ser du en screenshot men vet ikke om det er riktig. Beste hadde vært om noen hadde guidet meg via teamviewer Endret 11. september 2013 av corsa91 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Fint bilde.......;p 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå