Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg nett wifi

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte byttet ut routeren min fra D-link 524G til NETGEAR JNR3210 siden jeg fikk elendig hastighet av routeren når jeg gikk opp i hastighet.

Jeg har nå en hastighet på 70 mbit/s

Men sitter jeg en meter unna så får jeg rundt 45 mbits men sitter jeg 5 meter unna er jeg nede i 15 mbits.

Har hørt at det hjelper å bytte ut antennen. Er det sant?

Har sett litt på ebay og fant den her:

http://www.ebay.com/itm/Wifi-2-4GHZ-20-DBI-Booster-Antenna-RP-SMA-Wireless-WLAN-For-PCI-Card-USB-Modem-/170921464672?pt=US_Directional_Network_Antennas&hash=item27cbb69360

Er det sånn jeg trenger.

Med kabel får jeg 70 mbit/s. Kabel er uaktuelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, ikke kjøp den antenna.. Den er 38 cm lang og du trenger 2 av dem... Og 20 dBi gain av en $5 antenne? Glem det! Er ikke sikkert du vil merke forskjell en gang fra de som står på routeren din nå..

Når det gjelder hastigheten din, så kan det skyldes flere faktorer, bl.a kanalvalg, kryptering og WIFI kortet i PCen din.

Er det mange andre nettverk i nærheten av deg som sender på samme kanal, eller nærliggende kanaler?

Hvilken kryptering bruker du?

Siste firmware/drivere til router/nettverkskort?

Hvilket nettverkskort har du?

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Først og fremst, ikke kjøp den antenna.. Den er 38 cm lang og du trenger 2 av dem... Og 20 dBi gain av en $5 antenne? Glem det! Er ikke sikkert du vil merke forskjell en gang fra de som står på routeren din nå..

Når det gjelder hastigheten din, så kan det skyldes flere faktorer, bl.a kanalvalg, kryptering og WIFI kortet i PCen din.

Er det mange andre nettverk i nærheten av deg som sender på samme kanal, eller nærliggende kanaler?

Hvilken kryptering bruker du?

Siste firmware/drivere til router/nettverkskort?

Hvilket nettverkskort har du?

Ingen som bruker samme kanal som meg

Bruker WPA2-PSK

Siste firmwire av router

Kanal Auto (8(P)+4(S))

Bruker Broadcom 4313nettverkskort

Endret av corsa91
Lenke til kommentar

Er du sikker på at ingen andre bruker samme eller en nærliggende kanal som deg? Har du sjekka?

Broadcom 4313 er ikke et nettverkskort, det er chipen på kortet, og sier ingenting om hvilket kort du har..

Og har du sjekka etter om routeren din kjører på 40MHz, som Jan nevner? Dette har også en god del å si på hastigheten du kan oppnå...

Lenke til kommentar

Hei

Det er folk som bruker samme og nærliggende som meg. Finner ingen som er helt ledig. Jeg bor i et høyblokk.

Hvordan finner jeg ut hvilke netverkskort jeg har? Har Win 7

Har prøvd å finne ut om den routeren kjører på 20MHz eller 40MHz men finner den ikke. Jeg har Netgear router JNR 3210

Legger opp en bilde av det jeg fant av routeren

post-185298-0-45978000-1376164727_thumb.png

Lenke til kommentar

Routeren din kan kun kjøre 40MHz etter nøye utvalgte kriterier (sameksistens).

According to 802.11-2012, APs and routers must default to 20 MHz bandwidth mode in the 2.4 GHz band. They may switch to 40 MHz bandwidth mode only after satisfying multiple criteria, including no "fat channel" intolerant bit set and no interfering APs. In addition, to meet spec, APs are not allowed to have a "40 MHz only" mode in the 2.4 GHz band.

Dermed så kan du slite med både båndbredde og trolig interferens fra naboer.

For å være sikker på å oppnå 70Mbit så er det mulig du bør skaffe deg en router og nettverkskort med 5GHz (Helst 11ac evt 11n-450Mbit) eller bruke nyeste versjon av homeplug/powerline.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

shmm de tar ikke mot men hvis den blir ødelagt så tar de imot. Strømforsyninga eller noe at den ikke virker. Men en ting til. Jeg har telio softphone men for å bruke det så må jeg åpne de portene. Jeg har funnet ut hvordan man gjør det. Men fortsatt når jeg søker opp om porten er åpen så får opp at det er stengt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...