hean Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Nasciboy, du er veldig glad i å poste med unødvendig mange utropstegn (i strid med retningslinjene) men som vanlig er du ikke bare på feil jorde, men på feil jorde med buksen på knærne, hodet sittende fast i en kloakkum. og en mannevond stut nærmende sg faretruende bakfra. Låner du noe, har du som hovedregel nsvar for å lever det tilbake. Det gjelder selvfølgelig også låneprodukter fra butikker, med mindre det finnes rettskilder som sier noe annet. Dine indignerte fjortis-utropstegn er dessverre ingen rettskilde, og noe mer har du ikke kommet. Mest nærliggende hadde det vært å finne slike unntak i forbrukerkjøpsloven (men der finnes de ikke) eller i skadeserstatningsretten (der finnes de heller ikke, så vidt jeg vet - du er som vanlig velkommen til å komme med rettskilder, men som vanlig kommer du garantert IKKE til å gjøre dette). Trådstarter, undersøk om butikken har forsikring på sykkelen, og skaff deg en inboforsikring. Det finnes overhodet ingen aksetabel unnskyldning for noe så fullstendig uansvarlig som å ikke bruke 7-800kr på en innboforsikring om man ikke vet at man er dekket gjennom annen forsikring hos familie e.l. Trenger ikke bruke utropstegn for å hvite at jeg har rett så lenge det finnes forsikringer som er slik så har jeg rett. Merk at jeg sier ikke at dette gjelder hele tiden men det finnes en mulighet at utlåner har en slik forsikring. Sier jo ikke at det juridisk fritar TS sitt ansvar... det er selvsagt greit å lese før du kommenterer så du ikk svarer på noe du ikke forstår! Endret 6. august 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Skjedde i natt, og de var oppe i morges men ikke lenge, litt usikker på detaljer om sykelen til politiraport da jeg kun hadde den en halvannen dag før den ble stjålet. Har tatt med hjem resten av låsen som lå på bakken. Såvidt jeg vet har jeg ikke innboforsikring, om jeg ikke er dekket hos familie, men har reiseforsikring om det kan være noe hjelp. (parkerte i nærheten av en venn, ikke hos meg selv) Fint om du oppdaterer oss om hva som har skjedd videre... Lenke til kommentar
gameyey Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Ble litt diskusjon her merker jeg, har fortsatt ikke avklart situasjonen, men har selvfølgelig sagt ifra og fikk utlevert min egen sykkel tilbake etter reparasjon (som jeg egentlig ikke var veldig fornøyd med, men tør ikke klage nå). Utlåner skulle anmelde forholdet og sjekke forsikring, jeg har ikke hørt noe videre. Om jeg skaffer innboforsikring nå i ettertid hjelper vel ikke det noe særlig? Endret 13. august 2013 av gameyey Lenke til kommentar
Teza Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Innboforsikring dekker nok ikke sykkel med mindre den er låst inn i privat bod. De fleste selskaper har dette spesifisert i avtalen når det kommer til sykler. De krever også kopi av anmeldelsen før utbetaling, og her får du igjen problemer med datoene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå