desnake Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Jeg har en 3.0ghz 16gb (2x 8gb kingston brikker) server som jeg bruker til vmware og backupserver. (mange mindre servere inad i vmware) Men har ett problem. har vært mye lyn og torden i det siste så har mått skru av pcn da UPSn ikke har noen ledige surge porter bare battery backup. Og vær gang jeg skrur den av må jeg ta ut en rambrikke starte servern, skru den av, putte i rambrikken igjen og starte den. Da funker det vær gang. Men det er da utrolig merkelig at det skal være slik? Windows 7 Ultimate 64bit og HK støtter 16gb ram max. Noen som har en ide om hva dette kan dreie seg om, eventuelt en løsning på problemet? EDIT: Ja og hvis jeg hooker opp en skjerm på servern for å sjekke eventuelle feilbeskjeder kommer det ikke noe på skjermen i det hele tatt. null signal. Og den oppførerer seg slik om jeg kjører via UPS eller via vanelig strømnett. Marius Endret 3. august 2013 av desnake Lenke til kommentar
desnake Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Ja nok en gang løser jeg det selv, syntes det var flere datakyndige hjelpsommme folk her før? Hvor er de blitt av? For dere som opplever lignende hendelser med rambrikker eller andre kort i pcen det første du kan gjøre før du i det hele tatt sjekker feil på enheter er og sjekke om CMOS batteriet (på HK) sitter som det skal, eventuelt prøve å bytte det ut. Dette er en enkel sak og batteriene koster under 50lappen. Er det ikke dette som er feil skader det heller aldri å bytte CMOS batteri, da vet du att det er gjort nylig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Slår du maskinen helt av? Å reseate en minnebrikke skal ha null funksjon, så tviler på at det har noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
desnake Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Det funker HVER gang så det har nok noe som saken å gjøre Uansett etter att jeg satt CMOS batteriet ordentlig på plass funker det uten tull. Og hadde aldri dette problemet FØR jeg oppgraderte rammen. Skjedde når jeg gjorde det. Endret 6. august 2013 av desnake Lenke til kommentar
desnake Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Nå har problemet vendt tilbake, har byttet CMOS batteriet uten hell. Hmm noen som har flere ideer i denne saken? Problemet vendte delvis tilbake allerede 2 uker etter at det løste seg. Men bare ca vær 6 gang jeg restarter servern og den står jo stort sett og går utenom updatereboots. huff Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Du nevner ikke om du har prøvd å kjøre kun 1av2 minnebrikker? Jeg skjønner at det kan være vanskelig.. Kan du eventuelt sette minnebrikkene i andre slots? Lenke til kommentar
desnake Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Å beklager, det har jeg 1av2 har fungert utmerket hele tiden Uansett hvem brikke uansett hvem spor, testet alle variasjoner. Lenke til kommentar
desnake Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Noen som har en ide eller har hørt om noe eller har generelle tips eller guider for å sjekke ut sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå