Gjest medlem-207017 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Hei, jeg blir litt skremt av hvor lite studentboliger det er til rådighet ifht antallet studenter.. Har to kompiser som planla og telte de første to ukene, og bestevenninna mi jakter i privatmarkedet enda uten noe sted å bo - hu tenker å pendle med tog nå (halvannen time hver vei) helt til hun finner noe. Hiver meg dermed på og skal søke nå. Problemet er at jeg ikke vet om jeg skal studere til våren neste år, eller høsten neste år. Jeg har jo noen tanker, men er ikke hundre prosent sikker. Må jeg bestemme meg for dette før jeg søker? Er det mulig å sende inn to søknader? (en for høst og en for vår) Skal trolig prøve å ta et årsstudium i år - jeg regnes da ikke lenger som førsteårsstudent når jeg søker bolig? Endret 3. august 2013 av medlem-207017 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Vel, studentskipnaden som tilbyr boliger har som regel ikke avtale med absolutt alle utdanningsinstitusjoner. Selv mistet jeg en studentbolig (Studentskipnaden i Bergen) i 2007 fordi jeg valgte å heller begynne på Bergen Tekniske Fagskole (ikke en del av SiB) og ikke Forkurs til Ingeniør (kom inn på begge, og begge ble undervist på BTF selv om Forkurset egentlig var i HiB sin regi, og HiB var del av SiB). Som om det ikke var nok å ta ifra meg studentboligen så brukte de også 21 dager på å tilbakebetale depositumet.. Endret 3. august 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Det er som regel mye lettere å si fra seg en hybel om du plutselig bestemmer deg for at du ikke skal studere der, enn det er å skaffe seg en hybel om du plutselig skal studere der. Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Vel, studentskipnaden som tilbyr boliger har som regel ikke avtale med absolutt alle utdanningsinstitusjoner. Selv mistet jeg en studentbolig (Studentskipnaden i Bergen) i 2007 fordi jeg valgte å heller begynne på Bergen Tekniske Fagskole (ikke en del av SiB) og ikke Forkurs til Ingeniør (kom inn på begge, og begge ble undervist på BTF selv om Forkurset egentlig var i HiB sin regi, og HiB var del av SiB). Som om det ikke var nok å ta ifra meg studentboligen så brukte de også 21 dager på å tilbakebetale depositumet.. Ah, dårlige greier..:/ håper det ordnet seg tilslutt med bolig! Det er som regel mye lettere å si fra seg en hybel om du plutselig bestemmer deg for at du ikke skal studere der, enn det er å skaffe seg en hybel om du plutselig skal studere der. Men om jeg sier fra meg fordi jeg heller ønsker å studere et halvt år senere, regner jeg med at jeg må søke pånytt og havne bakerst i ventelista? Ingen som vet hva man kan gjøre, om man er usikker på om man vil studere vår eller høst (samme år)? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hos SiT var det i alle fall kun mulig å ha én søknad inne, så det beste tipset vil være at du tenker deg nøye om og planlegger hva du helst vil. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Ah, dårlige greier..:/ håper det ordnet seg tilslutt med bolig! Det gjorde det, og hadde heldigvis nok penger til enda et depositum grunnet utbetaling av sommerjobblønn samt salg av bil (alle påstod så hardnakket at "man trenger ikke bil i Bergen" og "det er mer bry enn nytte å ha bil i Bergen") rett før skolestart. Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Ikke så mye boliger tilgjengelig nei men det kan lønne seg å annonsere selv!! Hvilken by? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå