Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min første reaksjon var: "Jøss, - for et flott makrobilde !".

Så ble jeg oppmerksom på at det ser ut til at humla ikke har fotfeste, og den slår heller ikke med vingene, - de er ikke i flygestilling.

Området rundt høyre forbein synes dessuten ikke å passe inn i bildet, og jeg lurer derfor på: Er dette bildet satt sammen av to bilder ?

Exif-data gir verdifull informasjon om kamera- og objektivinnstillinger, og jeg skulle ønske de var tilgjengelige her, også.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei. Ja, underlig nok ser det ut som Humla er i "fritt fall", men bildet er IKKE satt sammen, eller manipulert. Bildet et for øvrig tatt tidlig morgen, hvor noen påførte sukkerdråper skapte ekstra nysgjerrighet hos humlen. Etter en stund "surret" den videre. Exif data er som følger: ISO 200 - f/22 - 1/200. Objektiv: 60mm f/2,8 ED + Rayflash ringblits.

Lenke til kommentar

Hei. Ja, underlig nok ser det ut som Humla er i "fritt fall", men bildet er IKKE satt sammen, eller manipulert. Bildet et for øvrig tatt tidlig morgen, hvor noen påførte sukkerdråper skapte ekstra nysgjerrighet hos humlen. Etter en stund "surret" den videre. Exif data er som følger: ISO 200 - f/22 - 1/200. Objektiv: 60mm f/2,8 ED + Rayflash ringblits.

Hei.

Takk for utfyllende kommentarer / Exif-data, og for tipset med sukkerdråper.

Bildet er flott, - kanskje det beste jeg har sett !

I går opplevde jeg faktisk å få samme type artefakt som jeg kommenterte ved ditt bilde, og det skulle vært interessant å vite hva som forårsaker dette "fenomenet".

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...