zeltex Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Hei Har problemer med en treg bensinpumpe på bilen min. Motor starter ikke av seg selv, men med startgass går den et par sekunder. Med hjelp fra NAF fikk jeg start ved at han "slo på bensinpumpa" mens jeg hadde tenningen på. Jeg har ikke klart å gjennskape dette selv i ettertid. Noen som har hatt samme problem og som vet nøyaktig hvor jeg må slå? Leser at pumpa ligger "inne i" bensintanken, så da regner jeg med at jeg må slå på riktig sted på bensintanken, men hvor er i så fall dette punktet? E to the dit: 1997 modell Mazda 626 LX 1.8 liter Endret 3. august 2013 av zeltex Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Første bud er å opplyse bilmerke og modell hvis du forventer et svar her. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Første bud er å opplyse bilmerke og modell hvis du forventer et svar her. Eventuelt vente til en synsk person leser tråden. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Haha, ja, det kan være kjekt! Tror det var med før jeg endret litt for mye, og bare satt det i tags Det er en 1997 modell Mazda 626 LX 1.8 liter Lenke til kommentar
Indian Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Finne releet til bensinpumpa. Trekk ut og åpne lokket forsiktig.slip kontaktflatene inni. Noen få lette trekk med fin smergelpapir er nok. Sett på plass og hvis bilen starter, kjøp deg et nytt rele. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Ok, takk. Skal se litt på det. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Slå på bensinpumpa er så herlig enkelt at det prøver jeg alltid selv. Bare det å sjokke tanken litt med en kost/stein whatever fra undersiden er ofte nok. Så slipper man å dytte den inn på verkstedet. Jeg ble usikker på 626, men ofte har du inspeksjonsluke til pumpehuset under baksete. Løft opp sete og se om du ser et lokk. Du kommer ikke nærmere enn dette. Bensinpumpe på mazda har jeg kun bytta etter at folk har kjørt tanken tom. Da brenner dem seg og blir litt kranglete, men man får ofte slått dem igang. En bensinpumpe vil også alltid fungere når du tester den i benk, merkelig nok. Det betyr ikke at den er i orden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå