Gå til innhold

Første gang i Paris!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat bestilt flybilletter til Paris for meg og min kjære. I den anledningen har jeg en del spørsmål som jeg håper noen av dere kan gi meg svar på!

For det første, så er jeg ikke kjent i Paris i det hele tatt, og vet egentlig ganske lite om hvilke områder som er fine osv. Jeg har ikke funnet hotell enda, og lurer på om det er noen som kan tipse meg på det området? Jeg har ikke lyst til å bruke altfor mye penger på hotell, da vi sikkert kommer til å tilbringe lite tid der allikevel (prioriterer heller god mat og å besøke forskjellige severdigheter). Hvis noen vet om et greit hotell i en typisk koselig fransk gate eller noe, så hadde dette vært interessant! Beliggenhet er veldig viktig. Det bør ligge sentralt, og hvis ikke bør det være lett å komme seg til sentrum med t-bane eller hva det måtte være.

Hva må vi få med oss når vi er der nede? Eifelltårnet, båttur på Seinen, Champs-Élysées (for å nevne noe) er selvsagt selvskrevent. Er det noen som kan anbefale fine steder man kan kjøre til hvis vi leier en bil en dag eller noe?

Sitter stor pris på svar!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med paris pass, så der har jeg lite å bidra med.

For overnatting: Latinerkvarteret er populært blant turister: http://parisferie.no/omrader/latinerkvarteret/

Ellers synes jeg personlig at St. Garmain eller Le Marais er bedre områder. Litt mer genuint.

Leie bil er ganske slitsomt i selve Paris. Det er heftig trafikk i byen. Men om dere vil ut av byen å titte en dag så er Versailles imponerende (greit med tog også). Ellers er jo Montmartre-området koselig å få med seg.

Louvre er jo også noe å vurdere, jeg blir litt sliten av slike steder, men det er jo en opplevelse:

http://parisferie.no/attraksjoner/louvre/

h

Lenke til kommentar

Dra til Château de Versailles.

post-155267-0-96136600-1375791269_thumb.jpg

post-155267-0-79158800-1375791290_thumb.png

Ellers vil jeg anbefale katakombene under Paris. Utrolig interessant og annerledes.

post-155267-0-20285500-1375791973_thumb.jpg

post-155267-0-20027800-1375792046_thumb.jpg

Jeg og samboeren min like også Père Lachaise Cemetery veldig godt.

post-155267-0-24752000-1375791911_thumb.jpg

post-155267-0-24990200-1375791920_thumb.jpg

Ingen av bildene er fra egne turer, da jeg står på jobb og ikke har tilgang til dem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...