LiTe Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Har en bekjent som er blitt "ringt opp av micro$oft", hvor han ble spurt ut om diverse informasjon fra pc'en hans. Hele avhøret skal ha vart i ca en time, hvor han har blitt guidet rundt på pc'en sin og oppgitt diverse "nummer" og instillinger. I følge oppringeren var dette en "lisenskontroll". Han ble etterpå ringt opp og fikk beskjed om at alt var ok.... For meg høres dette en smule tvilsomt ut, kan dette være en hacker eller noe? Håper på litt tilbakemelding ang dette, for så vidt jeg vet driver ikke micro$oft med oppringning på dette viset. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 er ikke helt sikker, men eneste måten jeg vet at micrsoft tar kontakt med folk er vel i en eventuel rettsak... men eg tror heller ikke en hacker hadde gjort det på den måten... kansje en sinnsforvirret script.kiddie... Lenke til kommentar
ronnyy Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Garantert ikke Lilleblaut iallefall.. =) Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 hmm. interessant er det i hvertfall..... Sinsforvirra script.kiddie? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Den var ny, ikke at det virker så troverdig akkurat men, har denne bekjente av deg noen "beviser" på dette her? eller er det bare noe han sier? Høres ut som en spøk Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 MS Norge eller? Hvis han satt på jobb eller no så kunne det jo vært en sleip hacker hehe, men det tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 han persjonen som han kameraten din snakka med? presanterte han seg? hvis ikke så var det ikke MS iallefall. offentlige folk presenterer seg alltid. å hvorfor ga han kameraten din all den infoen som han ga da? Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Vell. Punkt 1. Ja, personen presenterte seg for å være fra microsøft norge. punkt 2. Han bekjente ville ikke lyve om noe slik til meg, jeg annser han som troverdig. punkt 3. hvorfor i H*** han gav fra seg denne informasjonen klarer jeg ikke å begripe. Men han er en godttroende person med ekstremt lite kunskaper om data..... det gjelder altså ikke et firma. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 dette hørtes for meg veldig merkelig ut. vi får bare håpe at han ikke hadde onde hensikter når han ringte. husk: hvis det er de rette personene som ringer å den personen ikke kan så veldig mye om data, så kan feil info havne i feil hender, hvis du skjønner. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har skrevet en oppgave om hackere, og blandt de beste metodene til å få tilgang til sensitiv info er via "uvitende" og " lett lurte" ansatte. Folk er godtroende og hvis du går inn for det, og utgir deg for å være en annen person kan du lett få tak i stort sett all info du måtte ønske (med mindre folk har fått opplæring ). Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 joa, sant nok det. kjenner mange jeg som jeg kan lure tvill rundt. lærere osv. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 MS ringer jo ikke selv... SPESIELT ikke i lisenssaker... De har BSA til å ta seg av "All the dirty work" edit: BSA ( ) Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 har uansett formatert og installert alt på nytt på pc'en hans. satt opp det som måtte trengs av sikkerhet, og informert om at man ikke svarer om sånt på telefon. Takker for alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 jaja er vel dum hvis man sier sånne ting da. skjønner ikke at de tørr, hvis noen sånne folk hadde ringt meg så hadde jeg bare spurt om hva de ville. å hvis de hadde sagt at de var fra MS ja, så hadde jeg spurt hvorfor de ringte. kunne tatt en lang samtale om vær og vinn, men allikevel så hadde jeg ikke kommet til å nevnt noe om pc`en min allikevel. hverken om hva som var inni eller hvilken programvare som var inne. det kan jo hende at han karen der ringte for å registrere mannen en eller annen plass da. vet ikke jeg. regner med at han som ble oppringt presenterte seg han også. Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 jaja er vel dum hvis man sier sånne ting da. skjønner ikke at de tørr, hvis noen sånne folk hadde ringt meg så hadde jeg bare spurt om hva de ville. å hvis de hadde sagt at de var fra MS ja, så hadde jeg spurt hvorfor de ringte. kunne tatt en lang samtale om vær og vinn, men allikevel så hadde jeg ikke kommet til å nevnt noe om pc`en min allikevel. hverken om hva som var inni eller hvilken programvare som var inne. det kan jo hende at han karen der ringte for å registrere mannen en eller annen plass da. vet ikke jeg. regner med at han som ble oppringt presenterte seg han også. Ville heller aldri gitt opp noen form for informasjon, for å ha det nevnt. men så har ikke alle like stor kunskap som snittet på dette forumet. Har uansett vært i kontakt med microsoft norge, og fortalt dem denne fine historien. Ho som mottok den avkreftet at det var dem, og sendte saken videre i systemet deres for og se om de hadde fått noen liknende tilbakemeldinger eller.no ,, jeg venter fortsatt på mail fra dem. spent på hva dem har å si.... Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Eg for min del tvilar sterkt på at MS har noko med dette å gjere.... :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå