larsen_1 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg har hatt denne lille flekken (se bilde) en tid nå som jeg da ser inne i søkeren, men den kommer ikke med på bildene. Etter noen dager tok jeg med kamera (D7100) ned til JF. Selgeren fortalte at dette kan forekomme og er "normalt" på speilrefleks. Slo meg til ro med så lenge den ikke kom med på bildene, men nå begynner denne lille teite prikken å irritere meg mer og mer. Googla dette nå og lest flere forslag får å få den fjærnet. Det er en som gjør det selv på videoen men har også lest at ved å berøre speilet eller den greia bak speilet kan føre til vondt værre om en skulle være litt uheldig med rengjøringa. Har ikke mye lyst å røre noe der inne i det hele tatt og mener å bruke supersikringa jeg har på kameraet til denne prikken er vel i overkant. Forslag til løsning? Prikken ser dere rett over venstre hjørnet på den høyre skjermen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Flekk på eller rundt mattskiva, antar jeg. Kan være enkel å blåse bort, men kan også være et pøk å bli kvitt. Du skal i alle fall ikke berøre mattskiva med fingrene! Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Ok, noe en kan få kjøpt til å blåse den bort med? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Du kan kjøpe en blåsepumpe hos en fotobutikk eller stikke innom apoteket og spørre etter en øreskyllepumpe, får du ikke bort ved og bruke pumpen så anbefaler jeg og benytte deg av superforsikringen sålenge forhandleren aksepterer denne type "reklamasjoner" JF ? Du kan holde støvsugeren en 10/15 cm unna når du blåser så du får litt vakuum rundt åpningen, sett kameraet på kjøkkenbordet og få en annen til og holde støvsugeren mens du blåser. Ikke bruk kompressor-trykkluft siden du da kan gjøre vondt verre. Endret 2. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Du kan kjøpe en blåsepumpe hos en fotobutikk eller stikke innom apoteket og spørre etter en øreskyllepumpe, får du ikke bort ved og bruke pumpen så anbefaler jeg og benytte deg av superforsikringen sålenge forhandleren aksepterer denne type "reklamasjoner" JF ? Du kan holde støvsugeren en 10/15 cm unna når du blåser så du får litt vakuum rundt åpningen, sett kameraet på kjøkkenbordet og få en annen til og holde støvsugeren mens du blåser. Ikke bruk kompressor-trykkluft siden du da kan gjøre vondt verre. Skal prøve det Nautica. JF= Japan foto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 JP= Japan Photo Fixed. 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Skal prøve det Nautica. JF= Japan foto JP "JPstoney" har sagt her på forumet flere ganger at man kan rense kameraet opptil flere ganger i året hvis man kjøper en superforsikring så det skulle ikke by på problemer. Denne tråden er fra 2008 men sagt er sagt Endret 2. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Fixed. Vi fra Fredrikstad sier bare japanfoto Trondster og forkorter det til JF Kakkehakajakatrondster? Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 (endret) JP "JPstoney" har sagt her på forumet flere ganger at man kan rense kameraet opptil flere ganger i året hvis man kjøper en superforsikring så det skulle ikke by på problemer. Denne tråden er fra 2008 men sagt er sagt Veldig bra tråd du linket til Fant masse bra info der. Endret 2. august 2013 av larsen_1 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Googla supersikring og japan foto, fant denne linken. Forsikringen dekker ikke: Tilbehør og løse deler, f.eks ledninger, glødelamper og pærer, batterier, film, videobånd, minnekort, programvare o.l. Brann Skader som skyldes misbruk, feil håndtering eller feil bruk Mindre riper, skrammer etc. som ikke forringer utstyret's bruksverdi Indirekte skader (følgeskader på film, bånd, minnekort o.l.) Tyveri eller tap av utstyr, f.eks gjenglemt eller forlagt utstyr Service som ikke gjelder en erstatningsberettiget skade Skader som oppstår pga. skjødesløs oppbevaring eller pakking under transport og forsendelse Hvordan skal vi tolke dette? Kamera fungerer jo utmerket men irriterende med den lille prikken. Om jeg skulle selge kamera, kan denne jævla prikken i søkeren forringe bruksverdien? Tar kvelden nå med "jpeg å øl" Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Men forsikringen dekker gratis rens så ofte du vil (fikk vertfall jeg beskjed om) og da renser dem vel også mattskiven vil jeg tro? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå