helgejon Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Min datter har en Samsung Notebook R580 som slår seg plutselig av under bruk. Dette skjer som oftest når hun spiller Sims 3. Hva kan dette skyldes og er det noe vi kan gjøre selv for å fikse problemet? Endret 2. august 2013 av helgejon Lenke til kommentar
Paroxysm Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Hvordan slår den seg av? At den avslutter windows som vanlig eller at den bare dør? Bluescreen? Er den da veldig varm? Går vifta? Lenke til kommentar
helgejon Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Hvordan slår den seg av? At den avslutter windows som vanlig eller at den bare dør? Bluescreen? Er den da veldig varm? Går vifta? Den bare plutselig blacker ut/dør. Det er ingen vanlig Windows-avslutning. Hun spiller Sims, og plutselig er skjermen slått av. Noen ganger jobber vifta ekstra mye før PC-en plutselig går i svart, og det kan tyde på varm PC. Men den slår seg også av når maskinen har normal temperatur (ingen unormal viftegang). Lenke til kommentar
Paroxysm Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Du, da vet jeg ikke... Når den blir overhopphetet vil gjerne laptopen være _veldig_ varm å ta på, man trenger ikke akkurat å dedusere seg frem til det fra vifteaktiviteten. Men den kan godt være veldig varm uten at det er grunnen til at den crasher. Så da vet jeg ikke... Du kunne kjørt harddisk-, prosessor- og minne-tester og sett om du finner noen hardware feil? Jeg har ikke link til noen gode programmer for det akkurat nå, men det er jo mulig å finne på google eller ved å søke litt på dette forumet Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Lukter overoppheting lang vei! Er ofte litt vanskelig å finne monitor-program til bærbare, men kjenn rundt på pcen når det skjer, regner med at den kjører vifts hardt også når det spilles? Lenke til kommentar
helgejon Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Jeg har nå "støvsugd" vifteområdet på PC-en for å fjerne støv, samt justert grafikkinnstillingene. Jeg har også spurt Samsung Norge på deres Facebookside, og de svarer dette: "Det er godt mulig at Sims kan være på kanten for tungt for PCen, da den akkurat møter minimumkravene for Sims3. Foreslår at dere går inn i grafikkinnstillingene på Sims, og senker grafikkinnstillingene til den laveste mulige kvaliteten. Systemkravene for Sims3 finner du på denne siden; http://spr.ly/6039ZQVS En PC vil nemlig skru seg av dersom komponenter blir for varme. Bærbare PCer så som alle PCer samler på seg en del støv etter en stund, så det kan være lurt å rense viften med komprimert luft. Vær forsiktig hvis dere går til veie med dette, da det gjøres på eget ansvar. Ett kjølebrett kan senke varmen til den Bærbare PCen, og den kan da håndtere ellers litt tyngre oppgaver." Så da regner jeg med at alt ordner seg. Takk for svar, alle sammen. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hva brukte du til å støvsuge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå