Gå til innhold

Hjelp med kjøp av budsjetts SSD

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har planer om å sette en "billig" SSD i den nye laptoppen min. Jeg vill helst ikke overstige 600kr, jeg fant denne, men lurte på om den duger, jeg så hardware sin test på den, og de klaget på at den slet med store filer n shit. Noen som vet hvordan den komme til å funke med OS, og er den kanskje en annen SSD til samme pris som er bedre, den kan godt være mindre enn 60gb, bare den klarer å ha Win8+noen viktige programmer som ranmeter,rocketdock osv..

takk :)

EDIT:Glemte å linke SSDen jeg fant :p

Endret av DahPain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være 2,5" ikke mer, kke mindre ;)

Ja..... 2.5" referer til ssd'ens "bredde"..... Jeg snakker tykkelse...

Som i:

Hvis du legger den på bordet? Også.... måler høyden fra bordplaten til "toppen" av SSD? Da får du et siffer, gjerne i mm, da decimale faktorer av meter er norges standard på målestokker. Og DETTE tallet er "tykkelsen" av ssd'en!

Ville det ikke være litt kjipt å kjøpe en ssd også finne ut at den er så tykk at den ikke passer inn?

Selvfølgelig, hvis du kjøper den 120GB Samsung 840'en den gode tjbr linket til, er du jo trygg uansett ;)

Lenke til kommentar

Hva slaks laptop? Det er relevant med tanke på tykkelse av SSD'en, da for eksempel Samsung 5-seriene ikke tar noe over 9.5mm, mens standarden er 12mm.....

Å så dum jeg er :nei: jeg har en asus n56vz :p

Ja..... 2.5" referer til ssd'ens "bredde"..... Jeg snakker tykkelse...

Som i:

Hvis du legger den på bordet? Også.... måler høyden fra bordplaten til "toppen" av SSD? Da får du et siffer, gjerne i mm, da decimale faktorer av meter er norges standard på målestokker. Og DETTE tallet er "tykkelsen" av ssd'en!

Ville det ikke være litt kjipt å kjøpe en ssd også finne ut at den er så tykk at den ikke passer inn?

Selvfølgelig, hvis du kjøper den 120GB Samsung 840'en den gode tjbr linket til, er du jo trygg uansett ;)

Så poster du ett sekund før :p Likte den samsungen ja, men vil jeg merke den trege skrivehastigheten på den?
Lenke til kommentar

Men ja, det ser ut til at både intel 330 og ihvertfall samsung 840 funker med tanke på tykkelse.....

Når det kommer til merker burde vel både Intel, Samsung og nyere OCZ funke? plenty av dem mellom 600 og 800... Samsung 840 er nok det beste valget med tanke på varig hastighet over flere år? Det er ihvertfall det internettet ser ut til å si :)

Du har jo også muligheten til å bytte ut cd-rommet da! Det er jo gøy :)

http://www.ebay.com/itm/2nd-Hard-Drive-HDD-SSD-Caddy-For-ASUS-N56VZ-N56VZ-DS71-N56VZ-ES71-Optical-Bay-/390559868289?pt=US_Drive_Bay_Caddies&hash=item5aef2ea581

Sette inn den gamle harddisken der, f.eks? Eller som jeg har gjort på min Thinkpad, et batteri til :)

Lenke til kommentar

Å så dum jeg er :nei: jeg har en asus n56vz :p

Så poster du ett sekund før :p Likte den samsungen ja, men vil jeg merke den trege skrivehastigheten på den?

All about timing, baby ;)

Nei, du vil nok ikke merke så mye til det.... Tenkte på det mye selv og endte faktisk opp med en 840Pro fordi jeg ville visst med meg selv at den er raskere!

Men altså, du vil ikke merke noe til det annet enn når du installerer masse nye ting. Burst-writen går til cache uansett, så bittesmå skriveoperasjoner er umerkelig forskjellige. Nei, det vil gi omtrent samme brukeropplevelsen, ettersom det hovedsakelig er lese- og søkeoperasjoner som gjøres ved vanlig bruk og der ssd-en virkelig skinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...