Sargent Fire Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Jeg skal nå bort en ukes tid, og tenkte jeg skulle ta med meg hdd-en, men han som jeg skal til har allerede WinXp. Det Os-et jeg også har. Hvordan skal man få disse til å funke sammen? Eller får man bare to boot valg? Lenke til kommentar
xoop Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Bare sett din som slave, og se til i BIOS at maskinen skal boote på HDD0 eller "C", litt avhengig i hvilken BIOS han har.... Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Men kan man få dem til å funke sammen? Slik at man har alle filene på samme OS? Lenke til kommentar
capy Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 når han booter opp fra sin hd vil han også kunne lese og skrive til din hd. han kan antagelig vis ikke bruke ditt os om dere ikke har samme hovedkort. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 sikker på det? jeg mener det er bare å sette din harddisk som slave å sette disken inni, så er det klart. ser liksom ingen grunn til at ditt os ikke skal funke. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 sikker på det? jeg mener det er bare å sette din harddisk som slave å sette disken inni, så er det klart. ser liksom ingen grunn til at ditt os ikke skal funke. Det sies at man burde legge inn OS på nytt (tror faktisk det funker å "reparere" også) når man bytter hardware som CPU og hovedkort fordi de aller mest grunnleggende funksjonene (instruksjonssettene til CPU'en blandt annet) har forandret seg. Det er klart, det KAN funke, men fremdeles ikke helt å anbefale. Og for å svare trådstarter på spørsmålet; nei, du kan ikke "spleise" os'ene fra to disker. Du må velge å boote fra den ene eller den andre disken. Du vil fremdeles ha tilgang til disken du IKKE booter fra, så lenge alt er satt opp rett. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Bare sett din som slave, og se til i BIOS at maskinen skal boote på HDD0 eller "C", litt avhengig i hvilken BIOS han har.... stemmer som han sier, hvis dere skal boote fra din disk, så må han ha ihvertfall samme brikkesett som du hjemme på din maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå