Gå til innhold

NSA lekkasjene - Edward Snowden

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke den veien bevisbyrden går.

Den burde ikke det, men den gjør det. Overvåkning brukes til å skaffe informasjon om hvem som bør sjekkes nærmere. Dette prinsippet har samfunnet godtatt i mange år. Hver gang du skal ombord i et fly aksepterer du det samme. Hver og en skannes for ulovlige gjenstander, først når du er beviselig "ren" får du gå ombord. Bevisbyrden er snudd opp ned: Skyldig til det motsatte er bevist. Kan dette gjøres på en bedre måte, som ivaretar uskyldspresumpsjonen? Kom med forslag.

Lenke til kommentar

Man får ikke avverget terror og kriminalitet uten overvåking, så er overlykkelig over at USA gjør det de gjør.

Ja, sikkert mange av disse 35 europeiske statslederne som er potensielle terrorister?

Jeg venter nesten bare på at tante Angela skal "komme ut av skapet" med AK47 når som helst :ph34r:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, sikkert mange av disse 35 europeiske statslederne som er potensielle terrorister?

Jeg venter nesten bare på at tante Angela skal "komme ut av skapet" med AK47 når som helst :ph34r:

Den var god ja, Angela har sikkert fult av våpen, så vel som eksplosiver som skal detoneres ved første anledning (LOL).

Nei, men dette er jo snakk om svik mellom "venner", men jeg irriterer meg over at det ikke kom et skikkelig svar fra landene før etter at det ble avslørt at flere statsledere ble overvåket.. Er ikke politikernes jobb å sørge for borgernes beste, og ikke sitt eget beste? :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Store nasjoner har handlingsmønstre som er overraskende like småbarns ganske ofte...

AtW

Det er forbløffende! Er det virkelig mulig at vi har små barn som sitter å regjerer? :blink:

Seriøst, rart å høre en slik argumentasjon.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er toppen idioti en kan høre.. Det er jo som å høre barn krangle; "Han slo meg først"..

Latterlig. Selvsagt driver europeiske nasjoner med spionasje mot USA, men det er en vesentlig forskjell på det, og det å bryte diplomatiets spilleregler slik USA gjør gjennom å drive direkte overvåking av FN-diplomater og statsoverhoder.

Uansett, tilbake til topic, det siste nå er visstnok at NSA har avlyttet fiberforbindelser mellom datasentre hos Yahoo og Google;

http://www.washingtonpost.com/world/national-security/nsa-infiltrates-links-to-yahoo-google-data-centers-worldwide-snowden-documents-say/2013/10/30/e51d661e-4166-11e3-8b74-d89d714ca4dd_story_1.html

Lenke til kommentar

Det er sånt man bedriver etter at en kriminell handling er begått. Overvåkning har til hensikt å forebygge slike handlinger.

I helgen var jeg i Wien, på hotellet var det bare CNN og CNBC av kanaler på Engelsk.

Fikk med meg to skytinger, en på LAX og en annen.

Virker ikke som om denne avlyttingen har noe særlig effekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Virker ikke som om denne avlyttingen har noe særlig effekt.

Hvor mange flere skytinger ville det vært uten overvåking? En rekke terrorangrep er avverget i Europa takket være overvåking. Dessverre kan ikke detaljer i hver enkelt avsløring offentliggjøres, for det innebærer at arbeidsmetodene også avsløres, så offentligheten har ingen mulighet til å verifisere tallene. Vi må bare stole på at myndighetene har den nødvendige kontroll. Har du grunn til å tro noe annet? ;)

Lenke til kommentar

Vi må bare stole på at myndighetene har den nødvendige kontroll. Har du grunn til å tro noe annet? ;)

Det stoler jeg ikke på dessverre.

De viser seg jo også at DLD har minimal til ingen effekt.

DLD har ingen effekt i Tyskland

Lurer også på hvor mange hemmeligheter som har blitt solgt til sladderpressen i perioden med DLD.

Vi ser jo at politiet her hjemme lekker som en sil, det blir neppe bedre når de får tilgang til enda mer saftig informasjon.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...