Gå til innhold

NSA lekkasjene - Edward Snowden

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Denne tråden skal være en diskusjon tråd hvor vi diskuterer lekkasjene, og ikke personen Snowden. Dersom du vil diskutere Snowden, kan det gjøres i denne tåden: Edward Snowden - Helt eller landsforræder?

Poenget med denne tråden er å splitte person, og sak. Da jeg mener det blir litt rot dersom vi bruker samme tråd som vi diskuterer om han er forræder/helt, med lekkasjene.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke mye liv her..... Men Snowden har vist at næringsliv og politikk nå går i ett. Sikkerhetsstyrkene jobber med og for eierskapet. Occupy bevegelsen ble knust, men heldigvis dukket det opp en enda større trussel mot de som ønsker en næringslivsstat med total overvåking av alle lydige arbeidsmaur - nemlig E. Snowden. Det er bare å håpe at også Assange holder motet oppe.

Lenke til kommentar

Til og med telefonen til Angela Merkel er avlyttet gjennom mange år. Les de feige reaksjonene fra den norske regjeringen: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/-USA-kan-ha-avlyttet-Merkel-7349505.html

Vi kan gå ut fra at alle i Norge som har hatt noe med jagerflysaken å gjøre, har vært overvåket. Sammen med alle konkurrenter. Det er mange som har god grunn til å kreve jagerfykjøpet omgjort.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er virkelig skremmende, den amerikanske stat er vist ikke så langt unna de som de igjen definerer som onde, sikter da til Kina, nordkorea, Iran, gamle øst Tyskland og sovjet. USA framstår bare som mye mer glamorøst.

Er forøvrig ikke overrasket over at stater overvåker andre statsledere, det er mange strategiske fordeler med det, og USA er jo nå et land som i mine øyne sklir sakte men sikkert ut i ustabilitet så det de kan få tak på av nyttig strategisk informasjon kan være verdt mye, selv om det er informasjon fra sine allierte.

Lenke til kommentar

Trodde aldri jeg skulle kose meg med amerikansk overvåking, men det er fornøyelig å se politikeres reaksjon på at de selv kan ha blitt overvåket.

Det er viktig å vedta DLD og annen overvåking av landets innbyggere, men det er åpenbart ikke like gøy å bli overvåket selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ikke mye liv her..... Men Snowden har vist at næringsliv og politikk nå går i ett. Sikkerhetsstyrkene jobber med og for eierskapet. Occupy bevegelsen ble knust, men heldigvis dukket det opp en enda større trussel mot de som ønsker en næringslivsstat med total overvåking av alle lydige arbeidsmaur - nemlig E. Snowden. Det er bare å håpe at også Assange holder motet oppe.

Jepp. Synes det er dumt.

Trodde aldri jeg skulle kose meg med amerikansk overvåking, men det er fornøyelig å se politikeres reaksjon på at de selv kan ha blitt overvåket.

Det er viktig å vedta DLD og annen overvåking av landets innbyggere, men det er åpenbart ikke like gøy å bli overvåket selv.

Ironisk nok! :)

Dette er virkelig skremmende, den amerikanske stat er vist ikke så langt unna de som de igjen definerer som onde, sikter da til Kina, nordkorea, Iran, gamle øst Tyskland og sovjet. USA framstår bare som mye mer glamorøst.

Er forøvrig ikke overrasket over at stater overvåker andre statsledere, det er mange strategiske fordeler med det, og USA er jo nå et land som i mine øyne sklir sakte men sikkert ut i ustabilitet så det de kan få tak på av nyttig strategisk informasjon kan være verdt mye, selv om det er informasjon fra sine allierte.

Absolutt, men så er det viktig å huske på hvem som definerer hvem og hva som er ondskap. Hvem vet, kanskje Nord-Korea ikke er så ille likevel? Dersom vi hører på propagandistert bullshit fra USA, er det ikke akkurat rart at en tror Nord er så ille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg lurer på hvilke reaksjoner som hadde kommet frem dersom det viste seg at det var Russland eller Kina som gjorde dette. Eller, alle land unntatt USA.

Godt poeng. Det er jo lov å overvåke så lenge en gjør det for den amerikanske stat. :roll:

Hot, or not; Obama godkjente avlyttingen - ville vite alt om Merkel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vel, det er rart at politikerne reagerer kraftig nå når de blir overvåket. Men når det kommer frem at landets befolkning blir overvåket, så er man ikke like rask med å "fordømme" og "reagere kraftig".

Akkurat, det er motbydelig at de har en så stek dobbelmoral. Jeg som trodde Norge var annerledes, viser seg jo at de som sier: "Politics are politics" har rett..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Man får ikke avverget terror og kriminalitet uten overvåking, så er overlykkelig over at USA gjør det de gjør.

Mange norske politikere islamiserte norge, så en selvfølge at USA som kjemper mot islamisering overvåker norske politikere. Det skulle da bare mangle!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Man får ikke avverget terror og kriminalitet uten overvåking, så er overlykkelig over at USA gjør det de gjør.

Mange norske politikere islamiserte norge, så en selvfølge at USA som kjemper mot islamisering overvåker norske politikere. Det skulle da bare mangle!

Det kan så være, men det skal ikke gå på bekostning av uskyldige borgere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...