Borger___ Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Katta mi brekker seg i ny og ne nå etter hun kom inn, men får ikke opp noe. Når hun spiste nå nettopp kom det også noen lyder, nesten som et slags "hyl/hvin" , så jeg vil tippe hun har et eller annet fremmedlegeme i magen (evt hårball?) Kan jeg sjekke dette selv, med å ta henne på magen, kan jeg gjøre dette selv? Og går det ann å utføre en slags "heimlich" manøver på katten slik at hun kan få opp det hun evt har liggende i magen? Eller vil det automatisk i alle tilfeller komme opp av seg selv? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Ganske sikker på at katter misliker å bli klemt på magen Er det ikke ganske vanlig at de hoster opp slike hårballer hele tiden? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Det vanligste er hårballer, men de vil normalt spys opp. Det hjelper om katten spiser gress (gjerne kattegress). Katten kan ha spist noe som sitter fast i halsen elelr noe, så om det ikke går over bør den til veterinær. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Har bare vart ca. halvannen time.. har roet seg nå, men har ikke sett noe som kom opp så tipper det starter igjen. Nei, har faktisk aldri sett hun har hatt problemer med hårballer... :/ Derfor tenkte jeg hun hadde spis en mus eller noe Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hadde mitt dyr "brekt seg" over 5 -10 min., uten å få noe opp. Så hadde jeg først forsøkt å se ned i halsen og hvis det var fremmedlegeme der (og dyret sammarbeider), forsøkt å få dette opp. På katter kan nok dette være vanskelig. Da er det dyrlegen neste. Jeg ville ikke ventet 90 min. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Var gresstrå, lå langt nede, dyrlege måtte bedøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå