Gå til innhold

Deep Silver bringer NASCAR til Europa (Windows)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ett Nascar spill på PCen for masser av år siden. Jeg kan ikke huske akkurat hvilket spill det var, men at det var gøy det er sikkert.

Jeg hadde ikke tålmodighet til å kjøre 300 runder i sirkel, så som oftest endte løpene opp med storslagene kollisjoner, startet av meg.

Jeg har hatt ett øye på dette spillet siden det først kom ut som beta på Steam, men bruker forumet har snakket for seg selv når det gjelder den nåværende kvaliteten på spillet.

Nå skal det sies på forhånd at jeg IKKE eier spillet selv, og dette er kun ting basert på bruker forumet, men det har holdt meg unna "Kjøp" knappen til nå.

AIen skal vist nok være helt forferdelig - I ett spill der det hovedsakelig er snakk om å kjøre i sirkel...

De har ingen "følelse" for hverken bilen de kontrollerer eller banen de kjører på.

Er det en sving foran dem bremser de ikke før de må, men om det da også befinner seg en bil mellom dem selv og svingen har de ingen hensikt til å bremse ned tidligere for å unngå en kollisjon av den grunnen.

Dette gjelder også om spillerens bil er foran eller nær AIen.

Det virker heller som om AIen kjører sitt eget løp, og spilleren må gjøre sitt beste for å ikke komme i veien for AIen.

Skulle AIen dulte til spillerens bil vil spilleren fly av banen, mens AIen kjører videre uten særlig påvirkning av kollisjonen den nettopp var involvert i.

Når vi ført er inne på kollisjoner, så er de ikke særlig tilfredsstillende.

I mitt stille sinn tror jeg at flere enn kun meg liker å lage litt kaos på banen. Når man får en 10 bilers kjede kollisjon der de fleste kan kjøre videre uten noen form for problemer er det noe som ikke stemmer helt.

Kjører man selv inn i veggen i 200KMT og får se en "damage model" som tilsvarer noe alla de gamlere Need For Speed spillene er det ikke mye å ha skadefryd over.

Nå skal det også sies at utvikleren jobber med å utbedre disse problemene.

På grunn av den store pågangen av AI topics på forumet har de faktisk redesignet hele AI systemet i de siste par patchene.

Dette medfører at AIen får blanke ark å kjøre på, men at de må "læres opp" til de forskjellige banene på nytt igjen, noe som kan ta flerfoldige patcher.

Når det gjelder AI vs spiller kollisjoner så har de implementert noen form for statisk "loose grip" variabler for AIen, slik at de ikke kan kjøre spilleren av banen uten konsekvenser for seg selv.

Dette betyr imidlertid ikke at de tar særlig mer hensyn nær svinger og velger å kjøre igjennom bilene foran seg, noe som tilsynelatende ble forverret etter "AI resetten".

Når det gjelder damage modelen så har jeg ikke funnet noe offisielt enda, men det kommer nok med tiden.

Foreløpig holder jeg meg enda unna dette prosjektet til de får finpusset det en god del mer enn det er nå.

Jeg håper fortsatt de får laget ett brukbart spill ut av det, men foreløpig er det i mine øyne så alt for langt ifra ett ferdig produkt. Har man det ikke gøy når man spiller(og spesielt hvis man føler AIen ødelegger for deg pga dårlig programmering) ser jeg ikke helt poenget med å spille.

Lenke til kommentar

Nascar er kult hvis det er simulator. Tviler på at dette blir noe spesielt.

NR2003 er og bli den beste nascar simulatoren noensinne laget: fysikken og skademodellen. Dekk-slitasje, bensinforbruk, drafting, downforce...alt du kan forvente i Nascar finnes her. Og alle reglene.

Du kan også justere spillet så det blir akkurat så vanskelig som du vil ha det.

Lenke til kommentar

De fleste som leker med NASCAR seriøst spiller nok iRacing. :-)

NASCAR: The Game har dessverre fått ganske dårlig mottagelse, og det virker ikke som de klarer å fange det som gjør racingen interessant. Så det på Steam da det dukket opp for det europeiske markedet der, men drøyer det fram til det i tilfelle er på billigsalg.

Lenke til kommentar

Eier spillet. Dumt valg å kjøpe det. Ett av de dårligste bilspillene jeg har spilt i senere tid dessverre. Hadde store håp, men nei.

EA klarte seg bedre med NASCAR-lisensen, til tross for noen irriterende bugs.

Ellers så er det ingen tvil om at ovalracing, er best hos iRacing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...