snaxzor89 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Har en Galaxy s3 som er kjøp på nettbutikken til telenor for litt åver et år siden. Da jeg skulle bytte til Chess for litt siden, så måtte jeg inn med operatørlås kode (siden telenor er sære) Typisk nok så virket den ikke ved første forsøk, så jeg ringte til teknisk avd hos telenor. De fikk mitt IMEI nr av meg og da hørte jeg bare: "øøøhhhh" i andre enden. De hos telenor så da det samme som jeg ikke fikk til å stemme: IMEI nr som er BAK på tlf og I tlf var IMEI nummeret til en S2!!! og ikke en S3 som jeg har. Fikk beskjed om å sende den inn på service, og måtte regne med ca 8-9 uker behandlings tid før jeg fikk den tillbake, for de måtte da LAGE en ny IMEI. Resultatet var at jeg root`et dritn og la inn SimUnlock. Men... skal dette være mulig? at en telefon som er kjøpt splitter ny hos Telenor, kommer med et IMEI nr som hører til en annen modell?! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Er nok en produksjonsfeil Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Sannsynligvis noe som har skjedd under produksjonen ja. For meg er jo dette helt uhørt. Hadde bare stått på til du fikk utlevert en ny en, uakseptabelt å måtte vente 8-9 uker på en telefon kjøpt i god tro, som kommer med en såpass pinlig feil. Her burde de ha lagt seg flate. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Har du så teknisk innsikt i IMEI-nummer at du kan se på et IMEI-nummer om det tilhører en S2 eller S3? Og for å spørre det alle lurer på: Er du sikker på at du har en S3 og ikke en S2? Hadde ikke gitt meg hvis Samsung har klart å rote til IMEI, men mulig du må ta det direkte med Samsung og kanskje du bruker 8-9 uker uansett før de ordner opp. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Har du så teknisk innsikt i IMEI-nummer at du kan se på et IMEI-nummer om det tilhører en S2 eller S3? * Slik jeg forstod det var det i Telenor sitt system for og hente ut låsekoder at det kom frem at det var en S2 og ikke en S3, og dermed antagelig også feil kode. Om det er telefonen som har feil IMEI, eller om det er systemet til Telenor som har feil informasjon om det aktuelle IMEI nummeret er ikke godt og si, men slike feil kan dessverre skje i blant. Er Telenor forhandler og har sett dette en gang før på samme modeller. Sendte da telefonen til mCare og så var den ferdig låst opp etter ca 14 dager. Endret 3. august 2013 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå