Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjenopprette fabrikkinnstillinger ASUS Zenbook

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte egentlig på om det finnes en "lett" måte og gjenopprette fabrikkinnstillinger på, for en som ikke akkurat er en dataguru :)

Pc`en det gjelder er en ASUS UX31 Zenbook. Den har blitt løpe-i-sirup-treg i det siste og tenkte kanskje at det gjorde susen og gjøre den som "ny" igjen.

Tok en backup når jeg fikk pc`en og den lagret jeg på en bærbar HD, men det er bare to filer som kan brennes på en DVD, altså det går ikke ann og åpne de.

Har ikke cd-rom på pc`en, har desverre ikke en USB cdrom heller da jeg stort sett klarer meg med en bærbar HD og HDMI.

Finnes det da en mulighet for å gjenopprette alt, uten noen form for cd og er det komplisert å utføre det?

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke fil-endinger er det på backup filene du snakket om? .img, .iso, .cue? I Windows finner du filendingen ved å høyreklikke på gjeldene fil, velger egenskaper. Filtypen står under navnet.

j4h.png

Jeg vil tro at backup filene dine kan skrives til USB, for å så gjenopprette via USB. Uten å ta i bruk CD-ROM. Google indikerer også at denne maskinen har en Recovery Partisjon på disken din. Denne kan du bruke for å enkelt gjenopprette maskinen til fabrikk-standard. Hurtigtasten for å starte denne veiviseren er F10. Du presser enkelt nok F10 tasten med en gang du slår på datamaskinen. Lykke til!

Lenke til kommentar

Spam F9 tasten under oppstart for å starte pc'en i recovery modus.

Gjenoppretting til tilstanden datamaskinen ble levert fra fabrikk medfører at alle programmer som er installert og filer som er lagret på pc'en siden du mottok den slettes! Sørg derfor for å ta backup av alle filer og programvarelisenser før du gjør dette.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...