Gå til innhold

EverQuest Next

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Explorer-pack er så vidt jeg vet bare for Landmark, men ja, begge blir F2P.

Angående å få pengene tilbake skal det være mulig, men de fleste som ber om det er drittunger som ikke aner hva alpha innebærer. Jeg vil anbefale å lese litt om det og se filmer på youtube først, så du vet hva du går til. Kort sagt samler du materiale som i Minecraft, før du bygger ting som i Minecraft. Det eneste du bør huske på er at det meste av landeområder er tatt allerede (skjønt har sjelden lett mer enn ti, femten minutter etter en ledig plass, når det har trengtes), og det er som sagt alpha. Det innebærer bugs, kræsj, glitches, trege servere og så videre. Så langt er bare litt over 60% av spillet ferdig, og det sier jo sitt. Så på mange måter er det like greit å vente til open beta, eller rett og slett release.

Aner ikke hvordan det blir i EQN, men jeg kommer ikke til å satse på alpha der. Venter heller på open beta, med mindre den founder's pack-greia gjelder for EQN også. Da blir det closed beta. :)

Har ikke satt meg så veldig inn i hva som er hva.

Men Landmark er kun bygging og slike ting?

Lenke til kommentar

Det er selvsagt helt korrekt å si at Landmark i praksis er veldig minecraft inspirert. Ikke noe galt i det.

Personlig spiller det ingen rolle, jeg vil gjerne spille EverQuest, men crafting og bygge hus ... det er ikke det jeg syntes er underholdende. Jeg vil queste og oppleve eventyr i mine rpg, ikke bake kake eller samle mineraler.

Hver sin smak. Mange som elsker Minecraft type spill. Det kan nok absolutt bli en stor suksess.

Men personlig er det EverQuest: Next jeg er interessert i, ikke Landmark.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt og holder på å laste ned spillet, spent å prøve det ut når jeg kommer hjem fra jobben.

Litt stiv pris for å være ærlig men får håpe det er verd det.

Såg egentlig ikke før nå at denne tråden heter EverQuest: Next, vet ikke om det blir feil å diskutere Landmark her også da :p

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Så lenge det kun er annonsert som et PC-spill så bør vel tråden være her. Tviler forøvrig sterkt på at det kommer til PS4.

""We will absolutely be bringing EQN to the Playstation 4!" Smedley responded to a question on the Ask Me Anything (AMA) session he held on Reddit last night."

link: http://www.gamespot.com/articles/soe-president-confirms-everquest-next-headed-to-ps4-more-in-ama/1100-6417338/

Ja...da er det ikke grunn til å tvile lengre, og denne tråden kan flyttes til generell spilldiskusjon.

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg så veldig inn i hva som er hva.

Men Landmark er kun bygging og slike ting?

Spillet er bare i alpha, så veldig mye mangler fortsatt. Men selv når det slippes vil de fortsette å utvikle det, gi oss nye ting osv. Monstre er bekreftet, og jeg vil bli overrasket om vi ikke får quests osv også etterhvert. De vil selvsagt også holde det gående etter at EQN er sluppet, til tross for at Landmark er et utviklingsverktøy til nettopp EQN. Noen vil ha Landmark, noen vil ha EQN, noen vil ha begge. Uansett hva du velger vil du få et fullverdig spill.

Lenke til kommentar

Så lenge det kun er annonsert som et PC-spill så bør vel tråden være her. Tviler forøvrig sterkt på at det kommer til PS4.

""We will absolutely be bringing EQN to the Playstation 4!" Smedley responded to a question on the Ask Me Anything (AMA) session he held on Reddit last night."

link: http://www.gamespot.com/articles/soe-president-confirms-everquest-next-headed-to-ps4-more-in-ama/1100-6417338/

Ja...da er det ikke grunn til å tvile lengre, og denne tråden kan flyttes til generell spilldiskusjon.

Tja, vi får se da. Mange som har gått høyt ut og flagget konsollansering av MMOene sine. Det har vel ikke akkurat gått knirkefritt. og de få som har klart å gi ut noe har blitt slaktet, mye pga kompromissene de må gjøre pga begrensningene på konsoll. Er veldig skeptisk til om noen får til et cross platform MMO. Blir interessant å se om det blir noe av konsollversjonene til Elder Scrolls Online.

Lenke til kommentar

Det kommer garantert til konsoller, Blizzard neste MMO codename "Titan" kommer garantert til konsoll også. Er mye penger å hente i konsollmarket nå for tiden. Ser jo på FPS delen, har jo eksplodert med FPS spill på konsoll og flere blir det og bedre blir det. Selv liker jeg ikke det og at konsoll for så mye oppmerksomhet, synes det har ført til dårligere PC versjoner av spill.

Lenke til kommentar

Alle de nevnte spillene i denne tråden har egne servere for konsoller. Det som virkelig er spennende er cross-plattform-servere, som ingen har satset på. Rett meg dog om jeg tar feil.

Men det er jo Sony som eier EQN / Landmark og de vil jo selvfølgelig at spillene skal satse på konsollen sin ;)

Lenke til kommentar

Alle de nevnte spillene i denne tråden har egne servere for konsoller. Det som virkelig er spennende er cross-plattform-servere, som ingen har satset på. Rett meg dog om jeg tar feil.

Men det er jo Sony som eier EQN / Landmark og de vil jo selvfølgelig at spillene skal satse på konsollen sin ;)

Det er ikke sant. Realm Reborn er cross platform

"FFXIV: A Realm Reborn is available on both Windows PC and PlayStation 3, and players from both versions will be able to play together regardless of the version they purchase"

Hentet fra FAQ´en på hjemmesiden til FFXIV. Det vil også bli crossplatform med PS4 versjonen i April.

Og Realm Reborn er det første spillet som har naila hvordan en skal gjøre et WoW type oppsett på en kontroll. Se videoer av hvordan de har løst det så skjønner en hvor genialt det er.

Man kan binde abilities til alle retningene på d-pad, og faceknappene, ved å holde inne R2 har man da 8 abilities, ved å holde inne L2 har man 8 nye, ved å trykke R1(eller L1, husker ikke helt) så blir det samme som i WoW hvor man skifter actionbar, og man da få 16 nye abilities man kan velge med R2/L2, tilsammen 32 abilities man kan bruke veldig kjapt. Og jeg har sett litt på twitch streams av spillet hvor veldig mange PC-spillere faktisk har valgt å bruke PS4 kontrollen for å spille med.

Lenke til kommentar

Det er ikke sant. Realm Reborn er cross platform

"FFXIV: A Realm Reborn is available on both Windows PC and PlayStation 3, and players from both versions will be able to play together regardless of the version they purchase"

I stand corrected ;)

Blir spennende å se om det blir samme med EQN, men jeg tviler litt. Kanskje Landmark om det kommer, men Next? PC spillere bruker vel å ha et lite overtak.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan man kan spille Landmark med kontroller, for å være ærlig. Det er så mye inn og ut av diverse menyer, inventory osv at det bare blir rot. Det går helt fint på PC, men med kontroller? Tør ikke tenke tanken engang. Og det er før selve byggingen. Det er en grunn til hvorfor man har svært få, om noen, level editorer på konsoll. ;)

Lenke til kommentar

Har spilt Landmark alpha en god del, og kan trygt si jeg stortrives. Men vær obs på at det bare er en liten del av release-versjonen, og det er en del bugs her og der. EU-serverne er for eksempel endelig oppe, men det er en del lag der som ikke blir ordnet før på mandag. Det er ganske lite å gjøre annet enn å bygge ting, og det tar lang tid å samle materiale man trenger. Når alpha er over om en måneds tid blir det som vanlig wipe, og det er lite man får beholde. Er vel bare karakteren og et template på det man har bygd. Anbefales om du har nok av penger og liker spill som tar lang tid, men ellers er det vel bare å vente en måneds tid på closed beta og prøve å få nøkkel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig lekkert spill, og grafikkmotoren er virkelig perfekt til dette. Lyset solen og månen kaster blir veldig korrekte, og spillet generelt har mye atmosfære. Dette er til tross for at det bare har kommet ut et landskap enda. Venter i spenning på snø og vann. :)

Craftingen er enkel, så man slipper å grue seg til slik ting selv om man ikke er flink der. Er byggingen som står i fokus. Selv om spillet er i alpha, er det ganske så polert. Joda, en god del bugs er det, men ting virker.

Vi er en god del norsker og svensker på Satisfaction (EU) - Vent (tier 3) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...