Gå til innhold

EverQuest Next

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på om det er verdt å hype seg opp over noe MMO i det hele tatt lenger jeg. De siste MMO'ene jeg har testet har vært det samme generiske greiene på nytt igjen. Og alle skryter av hvor stor påvirkning spilleren har på historie og miljø. Så løper man i praksis rundt og dreper samme bosser som de andre om igjen og om igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke giddet glede meg selv til noe som helst spill på årevis. Selvsagt ser jeg frem til Skylanders 3, Batman: Arkham Origins (og Blackgate), Super Mario World, EverQuest Next, Wildstart osv, men samtidig vet jeg at det bare blir mer av det samme. Arkham Origins vil være mye av det samme som Arkham City, og Skylanders 3 er mye av det samme som Skylanders 1 og 2. EverQuest vil være mye av det samme som EverQuest 2, og så videre. Men hva så? Er det ikke nettopp derfor man gleder seg i første omgang? Jeg elsket de to første Skylanders-spillene, så mer av det samme takker jeg gjerne imot.

Ellers har vi jo helt 'nye' spill som Last of Us og Watch Dogs. Last of Us var hypet til de grader som det beste spillet dette årtusenet, men i bunn og grunn er det bare ren rutine adventure. Gå dit, kverk dem, craft litt her, løs en simpel gåte her. Watch Dogs lover bra, men er bare enda en sci-fi sandkasse. Litt mer sci-fi enn GTA, men ikke så helt ulik heller. Det blir nok bra, men ikke akkurat en revolusjon.

Når det gjelder EverQuest Next lover det bra at man kan bygge hva som helt når som helst, eller hva de nå kaller det. Men bortsett fra det? Ren rutine. Ta EverQuest 2, oppgrader grafikken og la oss grave oss ned hvor som helst, så har man EverQuest Next. Men er det negativt? ;)

Lenke til kommentar

Veldig mange drømmer om et MMO minecraft, så om de greier å lande "landmark" så er det garantert et godt grunnlag for spillere.

MMO's er og blir det samme opp igjennom årene, men forskjellen på MMO og andre spill blir jo fort det sosiale aspektet.. Problemet med MMO'er er at folk forventer allverdens av dem, ettersom de regner med å tilbringe mye tid i spillet.
Nytt i EQN er jo nettopp det kreative miljøet. Her skal det bli veldig spennende å se hva andre lager.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Kom over spillet for 2 dager siden, ser ut som noe av det mest utrolige innen gaming på lenge. Dem har forbedret alle aspekter ved MMO og gått helt sin egen vei. Helt ny og dynamisk AI som ikke har faste spawnpunkter med tenker for seg selv og lærer, realtime combat med fysikk + crafting i en verden som er 100% ødeleggbar.

Betalte glatt 600kr for å være med på alphatesting av utviklerverktøyet dem har laget "Landmark". Dette er nok det første Next Gen MMO vi får se.

Lenke til kommentar

Nei, EverQuest Next er nok fortsatt rimelig langt unna. Det du snakker om er EverQuest Landmark. Det er ikke det samme. Det er vel heller ikke en direkte revolusjon? For meg minner det mer om Minecraft. En oppdatert versjon med bedre grafikk, ja, men like fullt er det bare Minecraft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen fra forumet her som spiller Landmark Alpha?
For de som ikke følger med, så har spillet kommet ut i "alpha". Men det koster penger å prøve det så tidlig, og det er en god del bugs. Men alt i alt, så er spillet ganske så bra. NDA er allerede løftet, så du finner nok fort bilder og streams av det :)

Lenke til kommentar

For de som ikke følger med, så har spillet kommet ut i "alpha". Men det koster penger å prøve det så tidlig, og det er en god del bugs. Men alt i alt, så er spillet ganske så bra. NDA er allerede løftet, så du finner nok fort bilder og streams av det :)

Hva er forskjellen på EQ Next og EQ Next Landmark ?

Lenke til kommentar

Next er et fullblåst MMORPG, mens Landmark er en del hvor man kan bli med på å bygge ting til Next.
Landmark likner ganske mye på Minecraft, men med oppdatert grafikk og mer avanserte byggeverktøy. Man kan nesten sammelikne det litt med The Sims, hvor man har en "byggedel" av spillet og en "spilledel".
Men Landmark vil likevel støttes som et eget spill, ettersom det er mange som bare vil bygge og ikke vil ha resten av MMORPG-spekteret, som levling, questing, PvP osv..

Lenke til kommentar

Spiller og spiller. :p Serverne knelte i natt, og har ennå ikke kommet opp igjen. :p Men ja, fikk da prøve det noen timer, og det lover svært bra. Ennå er det en del tungvindte løsninger, mangle features osv, men det vil bli bedre etterhvert. Er jo bare i alpha nå.

Next er et fullblåst MMORPG, mens Landmark er en del hvor man kan bli med på å bygge ting til Next.

Landmark likner ganske mye på Minecraft, men med oppdatert grafikk og mer avanserte byggeverktøy. Man kan nesten sammelikne det litt med The Sims, hvor man har en "byggedel" av spillet og en "spilledel".

Men Landmark vil likevel støttes som et eget spill, ettersom det er mange som bare vil bygge og ikke vil ha resten av MMORPG-spekteret, som levling, questing, PvP osv..

Nja, det vil komme ganske mye mer i Landmark etterhvert - inkludert monstre, og jeg vil ikke akkurat bli overrasket om PvP støttes etterhvert. Men det er og blir et byggespill, så man kan nok unngå kamp om man ikke vil ha sånt snusk. Glem heller ikke ting vi bygger i Landmark i teorien kan dukke opp i EQN, og vi kan selge blueprints for ting vi bygger til andre spillere for ekte penger. Jeg tviler sterkt på at man kan tjene nok til å slutte i den vanlige jobben, men man kan nok få litt ekstra lommepenger om man tar seg tid til å virkelig sette seg inn i dette. :)

Lenke til kommentar

Fikk spilt mange timer igår og er en av de mest unike spillene jeg har spilt. Tror det ligger an til at Everquest Next (Selve MMO'et) blir MMO'et som virkelig drar sjangeren framover med flere mil forsprang. Det ser og oppfører seg virkelig ut som en neste generasjons spill og det bare etter å ha prøvd Landmark. Landmark som er crafting delen av spillet og blir gratis, tror jeg kommer til å bli vanvittig populært. Du har virkelig mye avanserte verktøy til disposisjon og lage mye unikt.

http://www.forbes.com/sites/davidewalt/2013/11/13/everquest-landmark-could-save-mmos/

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Nei, EverQuest Next er nok fortsatt rimelig langt unna. Det du snakker om er EverQuest Landmark. Det er ikke det samme. Det er vel heller ikke en direkte revolusjon? For meg minner det mer om Minecraft. En oppdatert versjon med bedre grafikk, ja, men like fullt er det bare Minecraft.

Nei men det bruker fortsatt samme motoren, karaktersystemet,fysikken og animasjonene. Det du gjør i Landmark kan brukes i selve spillet når det kommer. Det er en revolusjon for det aldri har blitt gjort noe lignende i et MMO før.

Vil ikke akkurat kalle dette en oppdatert versjon av Minecraft .....

https://www.youtube.com/watch?v=wR_BiyGvLIo

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke EQN jeg sitter her og spiller. ;)

Angående revolusjon spørs det hva man mener. Var det en revolusjon å få slow-motion i Grid, til tross for at man har hatt det i årevis i andre spill? Det var jo aldri brukt i bilspill før. ;) Og jo, jeg vil kalle det en oppdatert Minecraft. Man går rundt og samler materiale ved å hakke ned trær, stein osv, før man bygger det man vil av det. At det ser meget pent ut kan fint ordnes med å skru av block smoothing, eller hva det nå heter. Da vil alt se ut som det er laget av lego, akkurat som Minecraft. At dette er et MMO endrer ingenting. Det endrer heller ingenting at det vi lager kan brukes i EQN. Det har vært gjort siden tidenes morgen, eller i det minste siden MMOer kom. Alt SOE har gjort er å gjøre utviklingsverktøyet de selv bruker om til en liten spin-off MMO. For den saks skyld gjør det dette bare om til en blanding av Minecraft og Neverwinter Nights.

Lenke til kommentar

Explorer-pack er så vidt jeg vet bare for Landmark, men ja, begge blir F2P.

Angående å få pengene tilbake skal det være mulig, men de fleste som ber om det er drittunger som ikke aner hva alpha innebærer. Jeg vil anbefale å lese litt om det og se filmer på youtube først, så du vet hva du går til. Kort sagt samler du materiale som i Minecraft, før du bygger ting som i Minecraft. Det eneste du bør huske på er at det meste av landeområder er tatt allerede (skjønt har sjelden lett mer enn ti, femten minutter etter en ledig plass, når det har trengtes), og det er som sagt alpha. Det innebærer bugs, kræsj, glitches, trege servere og så videre. Så langt er bare litt over 60% av spillet ferdig, og det sier jo sitt. Så på mange måter er det like greit å vente til open beta, eller rett og slett release.

Aner ikke hvordan det blir i EQN, men jeg kommer ikke til å satse på alpha der. Venter heller på open beta, med mindre den founder's pack-greia gjelder for EQN også. Da blir det closed beta. :)

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke EQN jeg sitter her og spiller. ;)

Angående revolusjon spørs det hva man mener. Var det en revolusjon å få slow-motion i Grid, til tross for at man har hatt det i årevis i andre spill? Det var jo aldri brukt i bilspill før. ;) Og jo, jeg vil kalle det en oppdatert Minecraft. Man går rundt og samler materiale ved å hakke ned trær, stein osv, før man bygger det man vil av det. At det ser meget pent ut kan fint ordnes med å skru av block smoothing, eller hva det nå heter. Da vil alt se ut som det er laget av lego, akkurat som Minecraft. At dette er et MMO endrer ingenting. Det endrer heller ingenting at det vi lager kan brukes i EQN. Det har vært gjort siden tidenes morgen, eller i det minste siden MMOer kom. Alt SOE har gjort er å gjøre utviklingsverktøyet de selv bruker om til en liten spin-off MMO. For den saks skyld gjør det dette bare om til en blanding av Minecraft og Neverwinter Nights.

Spilt begge deler og skjønner ikke hvordan du kan dra den sammenligningen i det hele tatt. Hva andre spill kan du bygge så detaljert som dette i en stor og åpen verden som du senere faktisk kan plante i et MMO? Jeg kommer på kun et eneste ett men det hadde ikke i nærheten av mulighetene som dette og det var Star Wars Galaxies i starten, som SOE også stod bak. Det er vel det dem prøver med Everquest Next og Landmark bare blandet inspirasjon fra Minecraft og Rust osv. Men de spillene er ikke i samme liga som dette når det kommer til verktøyene og detaljnivået ting kan lages i.

For å ikke snakke om at Landmark faktisk er et MMO i seg selv, har ikke antall spillere men utifra servere så er det nok flere hundre om ikke over tusen som deler en verden som lar seg ødelegge og manipulere. Kanskje jeg tar feil men jeg har ikke sett noe lignende og er noe av det mest imponerende og spennende jeg har sett innnenfor MMO sjangeren som har vært en laber og trist sjanger i flere år. På tide noen kommer og gjør noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...