Gå til innhold

EverQuest Next


Anbefalte innlegg

Ja idag skal SOE vise frem det nye EverQuest spillet, det skal en kunne se her direkte senere idag.

 

Om jeg har gjort korrekt så blir det da kl 21:00 ikveld? Eller kl 19:00 er det vel...litt forvirra her..

 

Er mange år siden jeg spilte EQ2 og gikk over til WoW nå, men det har alltid vært noe spesielt med EQ2 synes jeg. Håpet er at EQN vil dra meg tilbake til serien.

 

Andre EQ spillere her?

post-5372-0-40837500-1375874349_thumb.jpg

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt mest eq2. men akkurat nå spiller jeg vanguard har det utrolig kult og moro det endelig et mmo som ikke holder deg handa hele tiden hehe. har ikke hatt det så morsomt siden første mmo..14 år siden så

 

 

Beklager skriverfeil dysleksia!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte EQ en god del for mange år siden. Er dette en rehash/expansion eller et helt nytt spill i serien ala Everquest 3?

 

Eqnext er helt nytt. så er vel ikke noe everquest 2.5 eller 3 som de har snakka om før.

planer er at ikke vil ta vekk spillerer fra eq og eq2 så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Enkle regler angående tidssoner.

 

Vestkysten på USA er 9 timer bak oss. 12:00 blir da 21:00 her. Østkysten er 6 timer bak. 12:00 blir da 18:00. PDT er på vestkysten og tidsforskjellen er 9 timer. Denne fremvisningen av EQNext blir da 21:00 i Norge. Om du leser UTC Offset på siden du linker til så legger du sammen de to tidsforskjellene til den negative siden. -7 +(-) 2 blir da -9 timer. Det enkleste å følge er egentlig "østkysten = -6 timer, vestkysten = -9 timer".

Endret av Refsa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt utrolig mye tid på EQ2. Er ikke helt sikker på hvorfor, men det er helt klart et av de MMOPRG'ene som har klart å holde lengst på min interesse.

Men det hadde helt klart sin sjarm. Brukt mange timer ved crafting station i Guild hall og pratet med andre etc. Time etter time gikk med til dekorering av hus og heim ingame.

 

Jeg syns og at EQ2 hadde dybde, lore, historier og annet som svært få andre tilsvarende spill har. Smaken er som baken, og EQ2 var min favoritt. Og er det fremdeles selv om det nå er lenge siden jeg har spilt det.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

EQ2 har vært en av de bedre MMO eg har spilt, og jeg har spilt de fleste. Desverre har jeg brent meg ut såpass på spillet at jeg aldri vender tilbake. Ihvertfall ikke nå som EQN kommer. Er veldig spent på hva de kommer til å vise oss.

Lenke til kommentar

Her er LIVE presentasjonen for de som gikk glipp av den - 15 minutter med sandmaling som ble kuttet ut.

Litt info fra presentasjonen + intervju etterpå.

- Stor verden. Større en alle sonene i EQ og EQ2 (inkludert utvidelser) kombinert

- Alt kan ødelegges. Hus, bakken, etc. Alt er bygd ut av voxels. Det er en variasjon av permanent og midlertidig ødeleggelse.

- Verden er bygd på Z aksen. Kan grave deg ned til grotter, fly oppover til øyer i skyene.

- Ingen levels. Det er klassebasert på våpen, der våpnene oppfører seg annerledes basert på klassen du er.

- Alle kan bli alle klasser, men det baserer seg på hva du gjør. Om du oppfører deg som en white knight og hjelper folk og NPCer, så vil du ha store vanskeligheter med å bli en Shadow Knight, men du kan kanskje bli en Paladin.

--- Dette er basert på Storybricks. En ny måte å håndtere factions på. Alt husker alt og kan reagere på det.

- Det er over 40 klasser så langt, med veldig, veldig mange kombinasjoner.

- Du vil ikke være lik andre fordi det vil være veldig vanskelig å få de samme erfaringene. Spells og abilities er gitt ut i fra utforsking. Verden forandrer seg, så om du redder en bonde som viser seg å være en Wizard og gir deg tilgang til den klassen, så vil ikke den bonden være der neste dag. Han trenger ikke hjelp mer. Kan hende han kommer tilbake en annen gang, men nestemann må lete en annen plass for å få wizard klassen.

- Inneholder også POIs, dungeons og diverse andre ting som er permanent og designet av dev teamet og ikke bare plutselige hendelser som skjer i verden.

- Mulighet innenfor Everquest Next Landmark å lage ting som kan bli implementert i spillet. EQ N landmark er bortimot devkitten til EQ Next. De sparer tid på å la folk lage ting som de kan implementere i spillet. Mest sannsynlig laget fordi Minecraft er så populært, men tror de er smarte der. En trippel A tittel minecraft er det mange som vil ha. Du kan senere selge hva du har laget på en cash shop, der du får royalties. Om du for eksempel lager Lower Guk dungeonet til salgs, som folk liker, så kan Sony putte det in EQN for 10 dollar mens du får 1-2 dollar per salg.

 

Om noen ser på Total Biscuit på youtube, så skrev han dette om presentasjonen på twitter.

Totalbiscuit ‏@Totalbiscuit 15 t

Well, SOE just took a giant dump over every MMO in existence. Colour me interested

EQ:N er langt fra ferdig, og er ikke helt fornøyd med tegneserie stilen, men har stort potensiale. Det jeg lurer på er om EQ:N vil bruke noen av spill mekanikkene fra EQ som har forsvunnet siden da. Død som svir og en farlig verden. No risk, no reward.

Lenke til kommentar

EQ er jo fantasy og da hører tegneseriestilen 100% til. Jeg vil aldri kjenne meg igjen i en EQ verden om de bruker en realistisk stil på grafikken.

 

Spillet virker veldig lovende. Det blir spennende å se om alle planene deres fungerer optimalt eller om det blir mye half-assed gjennomførte funksjoner.

Lenke til kommentar

EQ er jo fantasy og da hører tegneseriestilen 100% til. Jeg vil aldri kjenne meg igjen i en EQ verden om de bruker en realistisk stil på grafikken.

 

Spillet virker veldig lovende. Det blir spennende å se om alle planene deres fungerer optimalt eller om det blir mye half-assed gjennomførte funksjoner.

 

Veldig uenig i dette. Jeg er 32 og stilen treffer ikke meg i det hele tatt. Ingen som kan si at WoW ikke var fantastisk flott gjennomført med tanke på stil, men jeg likte den ikke. Jeg identifiserer ikke fantasy som tegneserier. Aldri lest en fantasy bok og visualisert meg en tegneserie. Jeg er for eksempel glad for at Game of Thrones ikke er laget av Pixar, selv om de sikkert hadde gjort en fantastisk jobb med animeringen.

 

Kunne heller tenkt meg å sett EQ:N i denne stilen.

 

Lenke til kommentar

For min del hadde ikke Everquest Next vært Everquest om de ikke fortsatte i samme stilen som de hadde før. Akkurat som om Blizzard hadde kommet med WoW2 og kjørt en ultra-realistisk stil. Det hadde ikke blitt WoW for min del da.

 

Jeg tror ikke spillet vil få et ekstremt preg av tegneseriegrafikk. Ut i fra det jeg har sett blir det en veldig oppgradert WoW stil med mye mer avanserte teksturer og bedre terreng. Mye på grunn av at de bruker en bedre spillmotor. Jeg tror heller ikke en realistisk stil ville passet inn i voxel stilen der alt kan ødelegges og rives. Det er mye lettere å gjennomføre slikt uten og måtte tenke på at det skal se veldig realistisk ut. Samtidig er det lettere å skalere ned grafikken i tegneseriestilen uten at det ser helt for jævlig ut. Ihvertfall sett i forhold til en realistisk stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...