Vinske Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Hei Jeg har en halvt år gammel selvbygget pc fra komplett. Alt har fungert perfekt og jeg har vært kjempefornøyd. Men for ca 1-3 uker siden begynte det å skje noe rart. Når jeg har opp programmer eller spill som krever litt kraft, og jeg trykker inn museknappen flere ganger eller holder den inne og roterer på den, begynner programmene å blinke og det står "svarer ikke" i programvinduet. Men dette forsvinner raskt, og kommer tilbake når jeg trykker på museknappen igjen. Programmene lukker seg ikke. Hvis jeg trykker mange nok ganger, og har et program oppe å går i bakgrunnen, hopper den over i det andre programmet. Eks på programmer og spill: Photoshop, Fotball Manager Jeg har kjørt memtest og antivirus. Uten noen funn Lastet ned alle nye drivere. Oppdatert Windows Update. Noe som har noen ider om hva som kan være feil? Pcen: Windows 7 Ultimate 64bit Minnebrikker: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Prosessor: AMD FX-6100 6-Core Processor Hovedkort: ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+ Grafikk kort: Sapphire Radeon HD 6570 HDD/SSD: Samsung SSD 830 Series Endret 2. august 2013 av Vinske Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Du bruker ofte mer energi og tid på å finne feilen enn det er verdt. En formatering løser nok problemet raskt og effektivt. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Man formaterer ikke hele pcen pga et problem! Man finner et gjennopprettingspunkt som er i dette tilfellet 3 uker gammelt og gjennoppretter pcen til før problemet oppstod. Det tar mindre tid. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Bare sånn for å sjekke : Du sier du kjørte memtest, var dette memtest86 eller Windows sin? Er du sikker på at pcen ikke har fått noe snadder? Virus / Malware etc? Kjør gjerne Malware bytes Anti Malware. Hvilken størmforsyning er brukt i systemet? Lenke til kommentar
Vinske Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Takker for svar. Hadde håpet å slippe å reformatere. Har kjørt memtest fra windows og memtest86. begge gikk igjennom med 0 feil. Har kjørt betal versjonen av avast flere ganger, uten at den fant noe. Jeg tar å prøver å finne et gjennopprettingspunkt fra 3 uker siden å gjenoppretter for å se om det blir noen forandring. Jeg har en Corsair CX 500W Edit: Har gjenopprettet maskinen fra et punkt der alt fungerte, uten at dette løste problemet. Har nå formatert pcen, å alt ser ut til å virke fint. Håper problemet er borte og at det ikke er noe feil med noen av komponentene i pcn. Endret 4. august 2013 av Vinske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå