CurSe Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg tenker på å kjøpe ny laptop til skolestart, og Samsung 730U3E ser jo ganske spennende ut. Er det noen som har erfaringer med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777694 Er litt i tvil om jeg skal vente på Haswell, eller kjøpe en maskin med cpu fra forrige generasjon til en litt snillere pris. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Hva med 900X3E? Går for 6995,- hos Komplett, og er et mye bedre kjøp etter min mening. Men jeg ville nok ventet på Haswell. Skal visstnok komme mange Ultrabook-er med Haswell nå i august/september, så de er rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Ah, men kanskje jeg bare små smøre meg med litt tålmodighet da. Fikk inntrykk av at 730UE var en kraftigere maskin siden den har eget skjermkort sammenlignet med 900X3E som har Intel HD4000. Det er ikke kritisk at jeg skaffer bærbar med det første, så på det viset har jeg ikke noen problemer med å vente. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Hvis du skal spille på den vil 730U3E være ett bedre valg, hvis ikke ville jeg gått for 900X3E. Men det er nok lurt å vente på Haswell, ja. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Det er tilbud på denne hos MPX http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=777694 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Selv om 900X3E skal være "high-end" modellensyns jeg 730U3E er et bedre valg. 900X3E er penere og tynnere og lettere, men der stopper også fordelene. Minne kan ikke oppgraderes og er maks 4Gb Den støyer mer enn 730U3E. 730U3E har dedikert grafikk. Men som nevnt så er det ikke dumt å vente på haswell, selv omdisse nokkommer til å ha en høyere pris. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Noen som vet om Haswell blir å være veldig mye dyrere enn tidligere generasjoner? Endret 7. august 2013 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Tilsvarende Haswell-maskiner vil nok være litt dyrere siden butikkene nå senker prisene på modellene med Ivy Bridge for å få solgt dem unna. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Tipper haswell modellene vil få omtrent samme pris som det 730U3E hadde når den ble lansert. Dvs rundt 9000,- opp til 11000,- for modellen over (den som tilsvarer dagens 900X3E). Som allerede nevnt; prisfallet nå på ivy bridge skyldes at lagrene alt fra produsent til selger skal tømmes for å gi plass til haswell modeller utover høsten Endret 7. august 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå