Josso Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hei! Jeg vil først få si at jeg er ikke spesielt dyktig på dette området. Derfor tenker jeg det vil passe seg bra å poste mitt problem her, slik at mange av dere andre dyktige og ivrige muligens kan gi meg litt hjelp! :-) Jeg har en LG 55LM670T TV som jeg har koblet sammen med hjemmekinoanlegget Pioneer VSX -321. Dette er et 5.1 hjemmekino. Jeg har koblet sammen TV og Hjemmekino med en optisk lydkabel (en relativt dyr kabel fra Monster, ca. 2 år gammel). Jeg har CAM Modul for Riks-TV i monitoren, som jeg ser TV fra. Jeg har lest gjennom brukermanualen til både TV og Hjemmekino, og har tolket det slik at hjemmekino skal vere stilt inn på "Auto Surround". På TV har jeg satt "DTV-Lydinnstilling" til "Automatisk", og "Digitallyd ut" til "Automatisk" Da oppnår jeg 5.1 lyd fra noen programmer (de som blir sendt i 5.1) og jeg får 5.1 lyd fra Playstation 3 med netflix og spill. (PS3 er forøvrig koblet til TV med HDMI). Dog lyden er relativt lav i forhold til at volumet er skrudd unormalt høyt på forsterkeren. Så til problemet: Helt uvilkårlig dropper lyden ut et par-tre sekunder før den kommer tilbake. Bildet er like bra, men lyden forsvinner med alt fra 10 til 40 sekunder mellomrom (veldig varierende). Det samme skjer når jeg skifter kanal, det kan ta i noen tilfelle flere sekunder før lyden kommer, og i det jeg skifter kanal er det en slags "Snip" lyd fra alle høytalerene, eller iallefall fra basskassen. Jeg har prøvd mye forskjellig, fram å tilbake uten noe hell. Jeg har prøvd med HDMI og ARC, men da skjer det samme, bare mye oftere og verre. Jeg har prøvd og satt "Digitallyd ut" til "PCM" på TV, og da fungerer lyden optimalt på alle enheter, men KUN med 2.1 lyd. "Snip" lyden forsvinner da når jeg skifter kanal. Jeg ønsker meg så inderlig vèl at dette skal fungere optimalt med 5.1 lyd, slik at jeg slipper flere søvnløse netter og lange kvelder i frustrasjon! Jeg beklager viss dette blei en rotete wall of text, men håper dere skjønner tegninga. Tusen takk på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå